Tuesday, 11 April 2017

Kenapa Saya Harus Pilih Collagen Powder Shaklee?



Selalu kita dengar orang sebut kolagen dikaitkan dengan penjagaan kecantikan kulit. Tapi,sejauh manakah anda tahu apa yang dimaksudkan dengan KOLAGEN?

APA ITU KOLAGEN/COLLAGEN?

Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit,rambut,kuku,ligamen,otot,tulang,sendi,tendon,mata,gusi,dan saluran darah. Lebih kurang 72% daripada kulit kita adalah kolagen dan 80% tulang adalah kolegan. FYI,kornia mata kita ni pun sebenarnya adalah kolagen.

FUNGSI KOLAGEN

Kolagen bertindak untuk melindungi organ kita seperti hati,perut,jantung,peru-paru,saluran darah,sel otak dan organ dalaman lain. Kalau untuk organ luaran pula,kolagen membantu dalam kecantikan (yang ni ramai wanita suker!) dan kesihatan. 

KESAN COLLAGEN KE ATAS BADAN 

⏩ memelihara ketegangan dan keanjalan kulit.
⏩ menelihara kelembapan kulit.
⏩ menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang.
⏩ menguatkan otot dan tulang.
⏩ membantu hati dalam proses detoksifikasi.
⏩ memelihara kelenturan sendi.
⏩ mengurangkan keradangan.
⏩ memberi tenaga.
⏩ memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protin pada saraf

APA BEZA SHAKLEE COLLAGEN POWDER SHAKLEE DENGAN BRAND LAIN dan KENAPA SAYA HARUS PILIH COLLAGEN POWDER SHAKLEE?

Shaklee Collagen Powder (SCP) ni di buat daripada kolagen bermolekul sangat ringan lebih kurang 1,00 Dalton sahaja. Asid amino pulak tinggi. Anggaran 3000. Jika jisim molekul biasa,lebih dari 30,000  Dalton lepas tu asid aminonya 20-25 je. Woha! Sangat beza kan.. sebab tu SCP berkesan..ngeeeengeeee.. ;)

FYI,bila jisim molekul ni sangat rendah maka mudahlah diserap badan dan usus kita. Bila senang diserap dapatlah bantu tingkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis kulit kita dengan berkesan.  Faham tak? Moga faham lah ye!

Bukan tu je,SCP ni mempunyai sel kepaduan yang sangat tinggi dan mempunyai kapasiti untuk mengekalkan kelembapan kulit kita. 1 gram asid hialuronik boleh menahan air sebanyak 6 litre. Hebat kannn?

Ramuan yang ada dalam SCP ni takde bahan pengawet dan bahan tiruan ye. Pewarna pun takde. Gula takde dan bahan terlarang yang lain pun tak de..Semuanya natural 100%. 

Lepas tu kan,senang je nak bawak.. sebab SCP ni packetnya kecikkecik. Cuteee je. Nak letak dalam poket seluar,celah stroller anak atau kat mana-mana pun boleh.

Last sekali,mudah larut. Takyah nak shake bagai. 


KANDUNGAN YANG ADA DALAM COLLAGEN POWDER 

  • Kolagen Ikan - Memberikan kesan elastin,mengekalkan kulit lebih anjal.
  • Ekstrak Kulit Kerangan - Mengandungi glukosamina sebagai pelincir sendi,menghidrat mata,dan melegakan ketidakselesaan mata.
  • Lactobacillus Acidophilus - Meningkatkan penyerapan kolagen.
  • Ekstrak Biji Camellia Japonica - Mengandungi asid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan.
  • Ekstrak Pfaffia - Merawat rambut gugur,ketidakseimbangan hormon,dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga. 
  • Vitamin C - Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
  • Vitamin B2,B6 - Membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.
APA KEBAIKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER?

  • meningkatkan kelembapan kulit
  • mengurangkan garis-garis halus dan kedutan
  • mengurangkan kekasaran dan kekeringan kulit
  • meningkatkan dalam penampilan keseluruhan
  • meningkatkan keserian dan menyeratakan tona kulit
  • meningkatkan keanjalan,ketegangan dan elastisiti
  • meningkatkan ketebalan rambut
  • muka yang kusam,akan berseri bak anak dara
  • hilangkan tanda-tanda penuaan
  • menegangkan payudara dan juga kulit
  • mengurangkan parut-parut degil
Banyaknya!

Ujian klinikal ke atas SCP membuktikan 71% pengguna mempunyai tekstur kulit yang lebih gebu selepas menggunakannya selama 8 minggu berturut-turut.

  • 69% peningkatan terhdap kelembapan kulit.
  • 75% peningkatan terhadap kelicinan kulit.
  • 90% peningkatan terhadap keserian wajah dan kulit.
  • 80% pengurangan kedutan di wajah.

SIAPA YANG PERLU AMBIL SHAKLEE COLLAGEN POWDER?

Jika anda tergolong dalam kalangan mereka yang nira list di bawah,kira wajib ambil lah ye :)

  • ada kedutan dekat wajah.
  • ada bintik hitam dan jeragat.
  • ada mata panda.."eye bag".
  • ada pori-pori besar.
  • kulit lesu dan mudah kering.
  • nampak tua dari umur sebenar.
  • sakit belakang dan sakit sendi.
  • kulit tona tidak sekata.
  • gusi tak sihat.
  • garis halus kat leher.
  • payudara kendur dan punggung tak perky. (hiks!)
  • kuku senang patah/pecah.
  • tumit merekah.
  • ada lingkaran hitam bawah mata.
  • rambut kering dan bercabang.

Jom kita tengok side effect mereka yang consume Collagen Powder Shaklee ni.











♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases ♡


Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya seperti detail di bawah


TEMPAT COD : BACHOK & JELAWAT (caj penghantaran dikenakan jika perlu). Penghantaran pos ke Seluruh Malaysia termasuk Sabah,Sarawak dan Brunei.

FB : Nira Nazri
Instagram : shaklee_bachok
No. Handphone : 019-958 2426/ 012-982 7229
Post a Comment
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016