Monday, 24 October 2016

Keistimewaan ESP Kepada Ibu Berpantang



Berpantang memang seronok,sebab ibu boleh berehat dan ada baby baru. Tapi,tak semuanya indah tentang berpantang. Semua ibu pasti akan mengalami situasi seperti ini..

1. Sembelit ketika berpantang.
2. Kencing kotor selepas bersalin.
3. Bengkak payudara sebab bayi kurang menyusu. Walaupun di pam tidak menyelesaikan masalah.
4. Masalah emosi.
5. Letih,kurang bertenaga sebab perlu berjaga malam.
6. Lambat sembuh selepas proses bersalin,sehingga 40 hari baru elok.

Masalah-masalah di atas,jika tidak di atasi boleh memudaratkan ibu dan bayi. Contohnya masalah sembelit,hoho memang seriau. Nak meneran pun risau takut koyak lagi. Kesian ibu-ibu..aduhai..

Saya dulu alami bengkak susu,kalau kita tak paksa bayi untuk menyusu memang tidak boleh. Jika berterusan boleh menyebabkan ibu deman dan lagi teruk jika terkena duct clog yang memerlukan pembedahan (pun dah kena masa anak sulung.)

Saya pernah terbaca di website Dr Zubaidi,beliau yang merupakan doktor pakar perubatan turut mengesyorkan ibu berpantang mengambil ESP dan Vitalea untuk membantu penyembuhan semasa proses berpantang. Boleh cuba rujuk blog beliau.

Set Bersalin Shaklee telah diyakini oleh para ibu di Malaysia sejak tahun 1990an lagi untuk khasiat makanan tambahan yang diperlukan oleh tubuh. Suplemen Shaklee mudah untuk ditelan dan kesannya amat positif untuk mempercepatkan penyembuhan luka. Ini termasuklah ESP.



Salah satu produk dalam set berpantang Shaklee adalah ESP.  Ya,ESP yang femes tuuuuu. Fungsi ESP dalam set berpantang ialah :

- Membantu menghasilkan hormon dalam badan,serta membina sel-sel dalam badan. Hormon oxytocin adalah sangat penting kepada ibu menyusu.

- Komponen utama susu ibu adalah protin (selepas air). Justeru protin adalah penting untuk penghasilan susu. Kurang protin boleh menyebabkan ibu mengalami masalah kurang susu.

- Membantu penyembuhan luka secara menyeluruh.

- Membantu memekatkan susu,justeru bayi akan lebih cepat kenyang dan kurang meragam.

- Mengenyangkan dan memberikan tenaga.

Dah ramai pengguna berpuas hati,seperti saya dan pengguna di bawah ni :





♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases ♡

Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya seperti detail di bawah


TEMPAT COD : BACHOK & JELAWAT (caj penghantaran dikenakan jika perlu). Penghantaran pos ke Seluruh Malaysia termasuk Sabah,Sarawak dan Brunei.

FB : Nira Nazri
Instagram : @anira_mustapha
No. Handphone : 019-958 2426/ 012-982 7229

Keistimewaan Shaklee


Mengapa Shaklee ni benar-benar istimewa? Tak kenal maka tak cinta...



A. Nutrisi

Dari segi nutrisi,sentiasa mengamalkan 3 konsep utama :

1. Sentiasa Selamat 
- Lebih daripada 80,000 ujian kualiti dijalankan setahun bagi memastikan keberkesanan dan ketulenan sebenar.
- Lebih daripada 350 ujian dijalankan ke atas setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya.


2. Sentiasa Berkesan
- Lebih $300 juta dilaburkan dalam penyelidikan dan pembangunan produk.
- Bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen.
- Disokong oleh bukti kajian sains dan makmal yang terdapat di dalam 90 bahan kajian penerbitan.

3. Sentiasa Mesra Alam
- Produk mesra alam yang benar-benar selamat untuk anda,rumah dan juga bumi kita.
- Peneraju dalam pergerakan alam sekitar dengan mengamalkan perniagaan yang mesra alam.

B. Produk Shaklee adalah Semulajadi Selamat dan Terbukti Berkesan

Di dorong oleh sains,bukan disebabkan pilihan ramai,Shaklee mempunyai lebih 100 laporan saintifik,90 daripadanya diterbitkan di dalam jurnal saintifik bagi rujukan para saintis.

Membina kesetiaan menerusi kualiti. Secara purata setiap pelanggan Shaklee telah membeli produk selama lebih 17 tahun.




C. Menukar Jenama Boleh Mengubah Hidup Anda

Dalam kajian unggul ini,Shaklee telah bergabung dengan kajian daripada UC Berkely School of Public Health untuk menilai tahap kesihatan pengguna jangkamasa panjang suplemen Shaklee. Kajian menunjukkan mereka yang mengambil suplemen Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang tidak mengambil suplemen langsung berdasarkan 4 petanda biologi kesihatan secara berasingan :



Kajian persendirian yang dibuat terhadap kesihatan menunjukkan petanda baik untuk kesihatan masa depan di mana 8 daripada 10 pengguna Shaklee yang diuji menunjukkan kesihatan mereka meningkat dari "Amat Baik" kepada "Cemerlang".

Tahukah Anda?

Rakyat Malaysia terancam!


Kini,pilihan di tangan anda.

Shaklee membawakan Total Wellness Connection yang menghubungkan anda kepada hidup yang lebih sihat.

♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases ♡

Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya seperti detail di bawah


TEMPAT COD : BACHOK & JELAWAT (caj penghantaran dikenakan jika perlu). Penghantaran pos ke Seluruh Malaysia termasuk Sabah,Sarawak dan Brunei.

FB : Nira Nazri
Instagram : @anira_mustapha
No. Handphone : 019-958 2426/ 012-982 7229

Sunday, 23 October 2016

Mengapa Suplemen Penting



kepentingan vitamin

Suplemen adalah makanan tambahan. Dalam aktiviti seharian kita,kita melakukan pelbagai aktiviti,kadang sempat makan,kadang tidak sempat makan. Kalau makan pun ala kadar atau memang kita perhatikan makanan kita itu? In fact,semasa kita memasak pun,banyak nutrisi makanan yang hilang. Kadang untuk dapatkan jumlah maksima vitamin seharian itu pun banyak juga contoh kalsium perlu minum 4 gelas sehari atau 80 biji badam.

Mengapa pentingnya suplemen dan mengapa perlu mengambil makanan seimbang dan berkhasiat?

1. Makanan membekalkan tenaga yang diperlukan tubuh untuk menjalankan aktiviti seharian.

2. Membantu memberikan ketahanan badan bagi mengelak jangkitan penyakit.

3. Membantu memberikan ketahanan badan supaya sembuh dari luka/penyakit.

4. Untuk pembinaan sel-sel badan serta tumbesaran yang sempurna.

5. Untuk perkembangan otak yang sihat dan cerdas.

Okay,sebab dah makan kan,kenapa perlu ambil suplemen lagi?

Suplemen penting untuk membantu memulihkan tubuh kita dan mempercepatkan proses-proses di atas. Dengan pengambilan yang teratur dan menggunakan suplemen yang bersifat semulajadi seperti Shaklee,anda akan mendapati tubuh mudah menjana tenaga,imun badan lebih tinggi,otak cerdas dan sebagainya.

Namun sedemikian,sekiranya kita tergolong dalam kumpulan yang kurang atau tidak mengamalkan gaya hidup sihat,proses-proses tadi akan mengambil sedikit masa. Ini kerana suplemen tadi perlu untuk memperbaiki dulu mana-mana bahagian tubuh yang mengalami kerosakan sebelum mendapat kesan-kesan optimun yang dinamakan "sihat".

Untuk mendapat kesan optimun pengambilan suplemen:

1. Makan suplemen secara teratur,perlu ada jadual yang tetap.

2. Jika tertinggal,jangan tinggalkan suplemen dalam jangka masa yang panjang.

3. Ada suplemen yang perlu diambil dengan gabungan-gabungan tertentu.

4. Tetap mengamalkan pemakanan yang seimbang dan sihat.

5. Rajin bersenam - boleh membuang toksik melalui peluh dan penghasilan hormon endorfin iaitu hormon happy.

6. Jika ambil suplemen kulit,jangan lupa penjagaan luaran juga penting (facial{SET NUTRIWHITE SHAKLEE/ ENFUSELLE },scrub,mandi dan lain-lain).

7. Sabar jika belum nampak kesan,kerana setiap individu berbeza penerimaan tubuh terhadap sesuatu.


Jika ingin mencari suplemen untuk diri dan keluarga boleh hubungi saya seperti maklumat dibawah. Konsultasi khas untuk semua customer saya. 


♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases ♡

Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya seperti detail di bawah


TEMPAT COD : BACHOK & JELAWAT (caj penghantaran dikenakan jika perlu). Penghantaran pos ke Seluruh Malaysia termasuk Sabah,Sarawak dan Brunei.

FB : Nira Nazri
Instagram : @anira_mustapha
No. Handphone : 019-958 2426/ 012-982 7229

Perbaiki Kulit Rosak Akibat Silap Pakai Set Penjaan Kulit Dengan ESP dan Vitamin C Shaklee



Kalau ada yang ingat saya share,adik yang sorang ni order #Esp dan #VitaminC untuk repair kulit yang rosak akibat silap pakai skincare.. Petang ni dia bagi feedback dan nak order lagi satu set untuk #Esp dan #VitaminC..katanya untuk adik beliau. Sebab apa? Baca testimoni di bawah dan di bawah saya share apa lagi kebaikan kedua-dua produk ni.. 

Apa KELEBIHAN ESP? 
-Kulit lebih anjal dan gebu.
-Banyakkan susu ibu.susu akan jadi lebih berkrim dan anak akan cepat kenyang.
-Pudarkan parut.
-Mengawal pertumbuhan jerawat.
-Menguatkan akar rambut dan mengurangkan keguguran rambut.
-Mempertingkatkan fungsi hormon wanita.
-Menghalang penyakit batu karang.
-Kekalkan tenaga untuk jangka masa panjang. Sentiasa kenyang walaupun buat kerja berat.
-Sesuai untuk mereka yang ingin turunkan berat badan.
-Elakkan kencing manis.
-Kuatkan ingatan memori.
-Sembuhkan luka.
-Melindungi dan menjaga rahim.
-Menghalang sel kanser dari merosak arteri.
-Mengurangkan risiko kanser payudara.
-Menyokong sistem imunisasi badan.
-Mengandungi protein yang lengkap.
Apa bezanya ESP Shaklee berbanding produk soya di pasaran?

Energizing Soy Protein telahpun diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yg sgt ekstensif & komprehensif serta memilik protein yang tinggi yg pernah dihasilkan.

Kacang soya yg digunakan oleh Shaklee hanya mengandung "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yg mana ia diproses pd suhu yang rendah.

Apa maksud GMO tu?

GMO (Genetically Modified Organism) adalah tumbuhan atau haiwan yg telah diubahsuai genetiknya menggunakan teknologi kejuruteaan genetik.

Jadi boleh nampak beza tak GMO dengan non-GMO..hmmm

Kenapa perlu wujud GMO? Apa tujuannya?

Soya GMO terjadi kerana  pengeluar/pengusaha yg ingin memenuhi permintaan pengguna terhadap produk soya. Pengeluar/pengusaha soya ingin meningkatkan penghasilan soya pada kos yg minimum. Sebab itulah pokok kacang soya diubah suai genetiknya supaya tahan dari sebarang jangkitan & meningkatkan kualiti kandungan dalam soya tersebut.

ESP adalah produk Soya non-GMO dan ia selamat diamalkan dalam diet seharian. Dalam proses penghasilan ESP, soya yg digunakan dicuci dengan air bagi mengekalkan kandungan di dalam soya. Sesetengah produk soya menggunakan alkohol dalam pemprosesan soya. Pemprosesan menggunakan alkohol boleh menghilangkan isoflavones yang terdapat dalam soya.

Untuk pengetahuan semua, ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.

Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP :

  • Rendah lemak 
  • Bebas laktosa
  • Tanpa kolesterol
  • Mengandungi 5 vitamin B penting
  • Separuh daripada keperluan kalsium harian
  • Soya isoflavones. 
Jika dibandingkan dengan jenama lain di pasaran, boleh kata produk soy protein yang berkualiti tinggi sahaja yang memasukkan asid amino dalam formula soy protein mereka
So, apa kelebihan Shaklee ni Non-GMO? Haa.. ni yang ramai tak tahu... mari saya nak tulis sini kenapa kene pilih produk Non-Gmo berbanding produk GMO.... Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. 

SR VITAMIN C PLUS
-Perlindungan daripada sinar UV.
-Mengurangkan kesan "sunburn".
-Membantu prevent masalah jerawat degil.
-Tona kulit menjadi lebih sekata.
-Mencerahkan kulit secara semulajadi (cerah seluruh badan yer 
-Membantu masalah kulit sensitif seperti resdung dan eczema.
-Mengatasi masalah jerawat nasi dan pasir.
-Mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.
-Kulit lebih glowing dan radiant.
set kulit shaklee

Antara Manfaat lain Vitamin C kepada Tubuh Kita


1. Melawan Kanser
Salah satu fungsi Vitamin C adalah melawan kanser. Mereka yang memilih makanan yang sarat dengan Vitamin C seperti buah-buahan dan sayur-sayuran memiliki risiko lebih rendah terkena kanser payudara. Bahkan ada sumber mengatakan Vitamin C dapat dijadikan sebagai racun bagi sel-sel kanser tertentu.


2. Memperbaiki Kulit
Vitamin C mengandungi antioksidan yang sangat di perlukan oleh kulit,di mana antioksidan berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas yang tersimpan akibat terkena sinaran matahari.

3. Mencegah Diabetis
Vitamin C mampu untuk menurunkan kadar gula yang terdapat dalam tubuh dan dapat mencegah efek buruk daripada penyakit diabrtis pada penderitanya.

4. Mengawal Tekanan Darah
Tekanan darah tinggi merupakan penyakit yang sangat berbahaya dan boleh menyebabkan kematian pada orang yang menderitanya. Mengambil Vitamin C dengan dos yang di tetapkan secara rutin dapat mengawal tekanan darah dengan lebih baik.

5. Meningkatkan Mood
Kekurangan Vitamin C akan menyebabkan perubahan psikologi. Peneliti dari McGill Universiti mengatakan bahawa pengambilan suplemen vitamin C (500mg dua kali sehari) mampu memperbaiki mood dan menghilangkan rasa gelisah.

6. Menurunkan Risiko Serangan Jantung
Vitamin C dapat menghilangkab aterosklerosis yang berada di dalam jantung. Aterosklerosi adalah suatu keadaan di mana arteri jantung menebal dan dapat meningkatkan terjadinya serangan jantung kerana darah menjadi tidak lancar.

♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases ♡

Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya seperti detail di bawah


TEMPAT COD : BACHOK & JELAWAT (caj penghantaran dikenakan jika perlu). Penghantaran pos ke Seluruh Malaysia termasuk Sabah,Sarawak dan Brunei.

FB : Nira Nazri
Instagram : @anira_mustapha
No. Handphone : 019-958 2426/ 012-982 7229

Saturday, 22 October 2016

Atasi Gusi Bengkak dan Berdarah Dengan Produk Shaklee


Punca Gusi Bengkak dan Berdarah

Kebiasaanya, gusi berdarah disebabkan oleh radang gusi atau lebih dikenali sebagai GINGIVITIS. Sedikit info di bawah mengenai gingivitis.

Adakah gigi anda berdarah setiap kali menggosok gigi? Gusi berdarah kerap dikaitkan dengan radang gusi atau disebut gingivitis yang selalunya disebabkan binaan plak pada gigi. Plak yang kelihatan seperti simen terjadi disebabkan teknik pembersihan gigi yang tidak betul atau kecederaan pada gusi disebabkan teknik menggosok yang agresif.

Jika gigi tidak dijaga,dalam jangka masa panjang plak akan menjadi faktor utama gigi mereput. Plak mengandungi bakteria,mukus dan sisa makanan. Andai tidak dibuang ia berubah menjadi tartar yang boleh terperangkap di dalam akar gigi.

Plak dan tartar menyebabkan kesan radang pada gusi. Ia menyebabkan gusi membengkak dan lembut. Kecederaan atau trauma pada gusi,walaupun apa sebabnya (termasuk teknik menggosok gigi yang agresif) juga boleh menyebabkan gingivitis.

Selain itu,risiko gingivitis termasuklah diabetis yang tidak dikawal,hamil dan gigi tidak bersih. Gigi yang tidak teratur dan penggunaan alat penjagaan seperti berus gigi atau pendakap tidak bersih juga boleh menjejaskan kesihatan gusi.

Kadangkala pengambilan ubat-ubatan seperti pil pencegah kehamilan juga boleh dikaitkan dengan gingivitis. Satu lagi faktor yang kerap dikaitkan dengan gingivitis adalah diet yang tidak betul,terutamanya kekurangan vitamin C dan vitamin B selain kalsium.

Kalsium misalnya penting untuk mengekalkan kekuatan tulang termasuk tulang yang menyokong gigi. Vitamin C membantu mengekalkan intergriti tisu yang saling berkait. Ia juga adalah antioksidan yang kuat dalam menangani masalah radikal bebas yang memusnahkan tisu.

Justeru,kekurangan vitamin C boleh menyebabkan gingivitis memusnahkan tisu yang menyokong gigi termasuk gusi,ligamen dan tulang alveolar (yang bertindak sebagai soket kepada gigi).

- Sumber : Berita Harian -

Suplemen Shaklee Yang Dicadangkan Untuk Mengatasi Masalah ini adalah : 

Selain berkumur dengan air garam,minum air kosong yang mencukupi,memberus gigi selepas makan,dan memberus dengan betul. Shaklee juga boleh membantu mempertingkatkan kesihatan gigi dan gusi iaitu dengan Vitamin C dan Ostematrix Shaklee.

SUSTAINED RELEASE VITAMIN C

Berfungsi untuk memperbaiki simpton pendarahan. Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah. Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vitamin C dengan pelepasan secara berperingkat dapat membantu menyalurkan vitamin C berterusan. Ia juga membantu dalam menyokong tulang,igi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Jom baca apa manfaat vitamin C kepada tubuh badan kita. 

 Melawan Kanser
Salah satu fungsi Vitamin C adalah melawan kanser. Mereka yang memilih makanan yang sarat dengan Vitamin C seperti buah-buahan dan sayur-sayuran memiliki risiko lebih rendah terkena kanser payudara. Bahkan ada sumber mengatakan Vitamin C dapat dijadikan sebagai racun bagi sel-sel kanser tertentu.
 Memperbaiki Kulit
Vitamin C mengandungi antioksidan yang sangat di perlukan oleh kulit,di mana antioksidan berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas yang tersimpan akibat terkena sinaran matahari.
 Mencegah Diabetis
Vitamin C mampu untuk menurunkan kadar gula yang terdapat dalam tubuh dan dapat mencegah efek buruk daripada penyakit diabrtis pada penderitanya.
 Mengawal Tekanan Darah
Tekanan darah tinggi merupakan penyakit yang sangat berbahaya dan boleh menyebabkan kematian pada orang yang menderitanya. Mengambil Vitamin C dengan dos yang di tetapkan secara rutin dapat mengawal tekanan darah dengan lebih baik.
 Meningkatkan Mood
Kekurangan Vitamin C akan menyebabkan perubahan psikologi. Peneliti dari McGill Universiti mengatakan bahawa pengambilan suplemen vitamin C (500mg dua kali sehari) mampu memperbaiki mood dan menghilangkan rasa gelisah.
 Menurunkan Risiko Serangan Jantung
Vitamin C dapat menghilangkab aterosklerosis yang berada di dalam jantung. Aterosklerosi adalah suatu keadaan di mana arteri jantung menebal dan dapat meningkatkan terjadinya serangan jantung kerana darah menjadi tidak lancar.



OSTEMATRIX

Merawat gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat. Ia membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium,vitamin D dan mineral zink,tembaga,manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.




Testimoni

♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases ♡

Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya seperti detail di bawah


TEMPAT COD : BACHOK & JELAWAT (caj penghantaran dikenakan jika perlu). Penghantaran pos ke Seluruh Malaysia termasuk Sabah,Sarawak dan Brunei.

FB : Nira Nazri
Instagram : @anira_mustapha
No. Handphone : 019-958 2426/ 012-982 7229

Punca Masalah Angin Dalam Badan dan Petua Mengatasinya


Masalah angin bagi kebanyakan individu mungkin tidak menjadi satu masalah kesihatan yang luar biasa. Gejala yang dialami oleh seseorang individu dengan individu lain mungkin sama tetapi punca sebenar mungkin berbeza. Angin kebanyakan individu berpunca daripada udara yang ditelan. Apabila seseorang yang berada dalam kedaan stress maka dia lebih kerap menelan udara tanpa disedari.

Masalah ini disebabkan proses penghancuran makanan oleh bakteria di dalam usus besar terhadap makanan yang tidak dihadam. Gas yang dihasilkan biasanya karbon dioksida,nitrogen dan adakalanya gas methana.

Tips Rawatan Menghindari Masalah Angin

1. Menukar jenis makanan

Kandungan gas yang dihasilkan daripada makanan berbeza antara seorang dengan seorang yang lain. Pesakit perlu memastikan makanan jenis khusus yang menyebabkan berlakunya masalah angin ini berdasarkan pengalaman sendiri. Dengan itu,anda harus menghindari makanan tersebut.

2. Ubat-ubatan

Ubat-ubatan seperti antasids,simethicone dan activated charcoal yang boleh didapati di farmasi-farmasi dapat membantu mengurangkan masalah angin. Selain itu,enzim penghadaman seperti laktase membantu menghadamkan karbohidrat disamping membolehkan seseorang makan makanan yang biasanya menghasilkan angin.

3. Kurangkan menelan udara

Individu yang mengalami masalah sendawa yang kronik dinasihatkan supaya kurang mengambil gula-gula getah dan gula-gula. Anda dinasihatkan untuk makan secara perlahan-lahan dan tidak bercakap banyak semasa makan. 

Hindari Makanan Yang Menghasilkan Angin

Makanan yang mengandungi gula raffinose,fruktos,laktos dan sorbitol menghasilkan banyak angin. Raffinose terdapat pada makanan seperti kacang yang mengandungi banyak gula kompleks,manakala bunga kubis,kubis brussel,asparagus,brokoli dan kubis mengandungi fruktos.

Laktos ialah gula semulajadi yang terdapat pada susu dan makanan mengandungi susu seperti keju dan aiskrim. Fruktos banyak terdapat dalam bawang,buah pear dan gandum. Ia juga banyak digunakan sebagai pemanis dalam minuman ringan dan juga jus buah-buahan.

Sorbitol diperolehi secara semulajadi daripada buah-buahan termasuk epal,pear,pic,dan prun. Ia juga banyak digunakan sebagai pemanis dalam makanan untuk diet,ula-gula dan gula getah. Kanji kebanyakannya didapati pada kentang,jagung,dan gandum dimana makanan ini dihancurkan didalam usus besar. Beras merupakan satu-satunya makanan berkanji yang tidak menghasilkan angin.

Peppermint-Ginger Plus Shaklee Penyelesai Masalah Angin

Halia adalah herbal terunggul dalam memastikan penghadaman lancar dan mempunyai aspek semulajadi yang bisa menyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina sebagai pelengkap kepada halian dengan berfungsi membantu dalam mengalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan membuang angin dan mengembalikan keselesaan pada perut.

Peppermint-Ginger Plus Shaklee dirumus khas dengan heba asli pudina,halia,jintan manis untuk memberikan rasa nyaman dan melegakan perut yang berangin. Bukan itu sahaja,tabletnya juga boleh ditumbuk dan dicampurkan dengan air panas untuk dijadikan minuman herba. Paling penting,produk Shaklee tentulah bebas dari sebarang unsur perasa tiruan,pemanis,pewarna atau bahan pengawet tambahan.



TESTIMONI PENGGUNA 



♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases ♡

Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya seperti detail di bawah


TEMPAT COD : BACHOK & JELAWAT (caj penghantaran dikenakan jika perlu). Penghantaran pos ke Seluruh Malaysia termasuk Sabah,Sarawak dan Brunei.

FB : Nira Nazri
Instagram : @anira_mustapha
No. Handphone : 019-958 2426/ 012-982 7229
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016