Wednesday, 26 August 2015

Cara Paling "MALAS" Untuk Menjaga Kulit Muka

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Cara Paling "MALAS" Untuk Menjaga Kulit Muka


SHAKLEE BERIS KUBOR BESAR,SHAKLEE BACHOK,SHAKLEE JELAWAT,SHAKLEE PENGKALAN CHEPA,SHAKLEE KUBANG KERIAN DAN SHAKLEE KOTA BHARU


 Cepatnya masa berlalu.. arineh dah rabu.. usia makin hari pun makin meningkat. Rasa macam dah tuaaaa..tapi dah amalkan vitamin shaklee,tidaklah terasa sangat walau dah ada anak dua. Kalo pergi mana-mana soklan orang akan tanya "tingkatan berapa?" ekekkekeee..

Makan vitamin shaklee,nampak muda gituuu! I likeeee uols~~ 
haaa,ni nak share cara paling "malas" untuk menjaga kulit muka. Tapi,kita orang pompuan neh tak boleh nak malas sebenarnya.nanti muka penuh jerawat,jeragat baru lah kaluttt.. 

Korang sangatttt beruntung jika mempunyai kulit muka yang bebas daripada masalah kulit seperti jerawat dan lain-lain. Namun itu bukan alasannya untuk anda memandang rendah dalam soal penjagaan kulit muka. Siapa kata menjaga kulit muka adalah sukar? Tidak perlu kusutkan fikiran untuk mendapatkan rawatan spa kulit sebagainya. Hanya lakukan tiga langkah mudah ini untuk menjaga kulit muka korang tu..


Mencuci muka
Pencuci muka bukanlah sesuatu yang sukar untuk dicari. Beratus-ratus jenama pencuci muka terdapat di pasaran untuk anda pilih. Tidak semestinya perlu yang mahal untuk mendapatkan hasil kulit yang terbaik.

Korang hanya perlu mencari pencuci yang sesuai dengan kulit dan teruskan menggunanya. Elak daripada mencampur-campurkan jenama produk berlainan. Pencuci yang mengandungi banyak buih mampu membuat kulit anda kering. Mungkin korangjuga boleh mencuba  mencuci muka menggunakan bahan-bahan berasaskan organik seperti susu ,  yogourt atapun oat. Siapa tahu jika ia berkesan pada kulit korang. atau boleh jugak kalo korang nak try GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER. juga boleh guna ENFUSELLE.

SHAKLEE BERIS KUBOR BESAR,SHAKLEE BACHOK,SHAKLEE KOTA BHARU,SHAKLEE KUBANG KERIAN DAN SHAKLEE PENGKALAN CHEPA



Pelembab
Untuk mendapatkan kulit wajah idaman, setelah membersih dan menyegar , pastikan korang tidak mengabaikan langkah seterusnya iaitu melembabkan kulit wajah. Bagi kulit normal, kandungan minyak semula jadi sudah dimiliki. Namun adakalanya ia akan menjadi kering disebabkan pelbagai faktor seperti cuaca, tekanan dan persekitaran. Pilih pelembab yang ringan dalam bentuk losyen.

Bagi korang yang memiliki kulit kering pula, pelembab adalah penting untuk menjaga keanjalan kulit wajah. Gunakan pelembab yang bertekstur keras seperti krim. Sebaliknya jika korang mempunyai kulit berminyak, elakkan daripada menggunakan pelembab. Ini kerana kejenjar sebum korang sudah aktif mengeluarkan minyak. Bagaimanapun, korang boleh menggunakan pelembab yang mengandungi bahan menyerap minyak yang berasaskan air.

Pelindung UV
 Pendedahan terhadap cahaya matahari kadang-kala tidak dapat dielakkan. Maklumlah, kita tinggal di negara beriklim panas  di Malaysia. Untuk pengetahuan korang, kulit yang kering akibat terdedah kepada cahaya matahari mampu membuatkan kulit  akan berkedut dengan kadar yang cepat. Disebabkan itu, tiada sebab untuk korang tidak menggunakan pelindung UV matahari dengan kandungan SPF paling kurang, 30.  Bagi kulit yang berminyak, gunakan pelindung yang mengandungi  bahan mineral dan organik.

Yang sebenarnya tidak sukar menjaga kulit wajah. Bagi yang benar-benar tidak berkesempatan, cukuplah lakukan tiga langkah mudah ini. Apa yang penting adalah membersih dan melindunginya daripada kotoran luar. Kulit wajah merupakan aset paling penting harus dijaga oleh wanita. Jangan nanti bila kulit sudah bermasalah baru ingin bertindak.

♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya seperti detail di bawah ♛❋

Facebook : NIRA NAZRI
Call/Text/WhatsApp : 0129827229/0199582426
Email : umizanaura@rocketmail.com

♛❋♛❋♛❋♛❋♛❋

Sekiranya anda berada berdekatan dengan nira (Jelawat,Bachok,Kubang Kerian,Kota Bharu dan Wakaf Che Yeh) boleh buat temujanji dengan nira. Penghantaran pos ke Seluruh Malaysia,Sabah,Sarawak dan Brunei. Konsultasi percuma akan di berikan dengan setiap pembelian Vitamin daripada nira 

♛❋♛❋♛❋♛❋♛❋

Post a Comment
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016