Saturday, 14 March 2015

Shaklee Bachok : 7 Sebab Mengapa Badan Kita Perlukan Suplemen

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Bizi rasanya sampai tak hapdet blog...kesian pembaca blog neh,confirm tertunggu-tunggu entri daripada nira kan?? *ok tampo muka sebab mengada* 

Ada dalam kalangan kenalan nira yang cakap vitamin neh tak penting. Buat apa nak ambik,usia pun muda lagi, Tak sakit. So,takde pentingnya.. huhuhu.. takpela,pendapat masing-masing dan duit sendirik-sendirik nak beli vitamin kan.. so terpulang kepada hak individu tersebut.

Entri ni nira nak share 7 sebab mengapa badan kita perlukan suplemen. Moga,dengan entri neh boleh memberikan kesedaran kepada semua pembaca tentang betapa pentingnya suplemen neh...

>>> Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan. Contohnya vitamin C dan E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan.

>>> Buah-buahan dan sayur-sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan galian yang kurang berbanding dengan buah dan sayur dari tanah yang subur. Racun perosak,racun seranggan dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.

>>> Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan,penyimpanan dan penyediaan vitamin C dan Enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa memasak.

>>> Pengambilan pil penahan sakit,laksatif,ubat-ubatan,alkohol,minuman keras dan antibiotik boleh mengganggu penyerapan zat makanan. Amalan diet yang tinggi kafein,lemak,kolestrol,gula dan garam dapat mengurangkan zat makanan di dalam tubuh.

>>> Pengambilan makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid makanan yang di cadangkan.

>>> Gaya hidup dan trend masa kini yang sibuk,lebih memilih makanan segera atau di luar yang tinggi MSG (Bahan Pengawet).

>>> Bagi yang bekerja,makanan tengahari selalunya diluar dan malam memasak seringkas yang mungkin maka pengambilan makanan seimbang tidak dititikberatkan.

Meh nira tepek Shaklee Effect selepas ambik suplemen Shaklee selama dua tahun...yabedabeduuuuuu!!

pengedar sah shaklee bachok


Haaaa,agak2..macam mana pemakanan korang seharian? hehehheee..Kalau nak try produk Shaklee,boleh order sekarang sebelum harga naik. hikhiksss..


♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu
Post a Comment
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016