Tuesday, 31 March 2015

Shaklee Bachok: Set Kehamilan Shaklee TerBAIK!!

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Hamboi,tajuk..kemain yek! Over claim nampaknya! Ishhh,jangan salah sangka tau. Neh sebab nira sendiri memang ambik SET KEHAMILAN SHAKLEE masa mengandungkan anak kedua. So,bagi nira memang TERBAIK! :))

pengedar sah shaklee bachok


Apa yang terdapat dalam SET KEHAMILAN SHAKLEE?



Antaranya adalah : B COMPLEX with ACID FOLIC,OSTEMATRIX,VITALEA with IRON FORMULA,SUSTAINED RELEASE VITAMIN C,ESP dan bila trimester kedua dan ketiga hanya add on OMEGA GUARD.

Jom nira explain secara ringkas kebaikan setiap vitamin ni. Mana tahu ada mommy kat luar yang masih mencari SET KEHAMILAN yang terbaik buat diri dan baby. So,bolehla try bila dah tahu kebaikan Vitamin nih kan..;))

B COMPLEX SHAKLEE mengandungi sistem penyerapan bioaktif. Asid folik tambahan dan vitamin B penting tidak mudah diserap. Ianya mudah di telan. Juga mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B yang termasuk 100% Nilai Hariab Biotin.

OSTEMATRIX berupaya membantu mengekalkan darah yang normal. Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf. Juga menolong mengurangkan simpton-simpton senggugut seperti kembung perut,kekejangan,retensi air,mudah keradangan dan kemurungan.

VITALEA with IRON FORMULA meningkatkan kesihatan secara menyeluruh. Menyokong jangka hayat mata,hati,usus dan mata. Selain itu,ianya juga meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi. Vitalea sangta penting untuk pembinaan sel darah merah ibu. Seterusnya Vitalea membantu memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas.

SUSTAINED RELEASE VITAMIN C formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksidan secara semulajadi,kekuatan sel,kesihatan mata,gigi,gusi,tulang,otot dan salur darah.

ESP ini akan memberikan tenaga berterusan supaya mama tidak cepat letih,lesu,lemah selain mencantikkan kulit. Kurang strecthmark. best!

OMEGA GUARD SHAKLEE DHA dan EPA amat penting untuk pembentukan brain,mata baby. Untuk mama pula ia akan kawal paras kolestrol dalam badan.



♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Usaha Tangga Kejayaan!!

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Ketepikan Walker, Biarkan Anak Meniarap



Article Dato' Dr.Noor Laily, Institut Pembangunan Keluarga dan Kanak-kanak Nury :
Sebagai ibu kita perlu sedar bahawa meniarap, menjulur serta merangkak adalah pergerakan atau latihan fizikal yg penting bg pembangunan fizikal dan intelek anak-anak.
Dalam al-Quran surau al-Infithaar,Ayat 7-8 Allah berfirman: "Yang telah menciptakanmu lalu menyempurnakan kejadianmu dan menjadikan anggota-anggotamu seimbang,menurut rupa yg di kehendaki-Nya.Dia menyusun tubuhmu".
Oleh kerana Allah sempurnakan penciptaan manusia dengan sebaik-baik kejadian, lantas manusia berperanan menggunakan sebaik mungkin setiap kurniaan Allah.
Penggunaan walker boleh memudaratkan anak. Sering kali anak ditinggalkan sendirian tanpa diawasi sementara ibu sibuk di dapur mengemas atau membasuh lalu terjadi kejadian yg tidak diingin spt terjatuh dr walker atau anak-anak ditimpa buku atau pasu bunga yg sering diletak di atas meja kerana ditarik alasnya oleh anak.
Kejadian seumpama ini boleh membahayakan anak terutama kepalanya boleh cedera.Kemungkinan ia tidak nampak dengan mata kasar tetapi kecederaan otak iaitu dr dlm.Apa yg lebih penting ialah sekiranya anak diletak dlm walker,anak tidak berpeluang utk menjulur dan merangkak
Hakikat inilah yg perlu disedari oleh ibu-ibu. Tiarapkan anak sebaik sahaja selepas dilahirkan dan amalkan setiap hari. Insya-Allah anak akan cepat menjulur dan merangkak. Ini memberikan dia peluang utk berkembang dr segi fizikal dan intelektual Manfaat Anak Meniarap Di samping itu, ibu-ibu perlu tahu kebaikan dan manfaat tujuan anak ditiarapkan,menjulur dan merangkak.
Antara kebaikannya adalah :
Mempercepatkan pembangunan sistem saraf otak dr tahap 1 ke tahap 3 dan tahap 3
Membolehkan kepalanya membesar dan berbentuk bulat (tidak leper)
Mempercepatkan pembangunan daya penglihatannya sehingga ia dapat menembungkan penglihatan ke dua-dua matanya
Menguatkan otak-otak leher,bahu dan belakang sambil mempercepatkan pernafasannya
Mempercepatkan dia membuka jari-jari tangan agar meningkatkan daya genggaman,mengacu serta daya sentuhan
Membolehkan anak menggunakan kedua-dua tangannya untuk mengangkat badannya dan terus mula mengimbang badannya
Membolehkan dia bergerak dgn tujuan meneroka
Mencegah segala masalah yg blh berlaku jika anak ditelentangkan
Memperkuatkan asas bg dia cpt berdiri dan menyusur
Meningkatkan asas bg anak memperoleh pertuturan yg baik
Di sini saya menyarankan agar ibu-ibu yg mempunyai walker di rumah eloklah disimpan saja.Walker banyak mendatangkan kesan buruk pada perkembangan anak-anak. Jika terlalu cepat dimasukkan ke dalam walker otot-otot leher yang masih lembut akan rosak. Ini merugikan anak.
Di samping itu, anak tidak berpeluang meneroka sedangkan itulah masa utk mereka meneroka. Anak-anak di dalam walker cepat marah, menangis bila tidak dipedulikan ibu-ibu. Ibu-ibu mulalah lepas tangan dgn pekerjaan sehingga anak berkemungkinan anak terjatuh dr walker.
Kenapa mesti pilih walker? Kenapa tidak menjulur dan merangkak sahaja? Itulah persoalan yg ibu-ibu perlu jawab berdasarkan artikel ini.
Wallahu'alam bissawab (والله أعلمُ بالـصـواب)
Sila LIKE & SHARE



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Tuesday, 24 March 2015

Faktor Kenapa VITAMIN TIDAK BERKESAN!

Assalamualaikum dan Salam Sayang 


pengedar sah shaklee bachok


Ada segelintir pengamal vitamin yang merasakan tidak mendapat apa-apa manfaat dari pengambilan vitamin atau supplemen mereka oleh disebabkan beberapa faktor...

1. Pengambilan air kosong di pandang rendah
Ramai yang tidak menggemari air kosong ni,dan ada yang menjadikan air berperisa dan berwarna minuman harian mereka. Air yang manis boleh meningkatkan darah serta menyebabkan kegemukan. Kita disarankan mengambil air masak yang banyak bagi membantu penyerapan vitamin atau supplemen yang diambil.

2. Elakkan mengambil vitamin yang banyak sekaligus dalam satu masa.
Apabila kita mengambil vitamin sekaligus,meningkatkan kepekatan darah kita pada masa-masa tertentu. Ramai yang suka amalkan ini pabila waktu hendak tidur sedangkan pada masa ini kita kurang minum air. Maka cuba agih-agihkan pengambilan vitamin anda mengikut kesesuaian dan eperluan agar kepekatan darah tidak meningkat secara mendadak pada satu masa. Ini juga membantu agar buah pinggang tidak terllau dibebani pada satu masa tertentu sahaja.

3. Elakkan pengambilan vitamin bersama ubat.
Sekiranya anda berada di bawah pemantauan doktor,atau mempunyai masalah kesihatan dan terpaksa mengambil ubat,elakkan ambil vitamin dalam masa yang sama. Hal ini hanya akan menyebabkan darah bercelaru dan tidak dapat menyerap vitamin dengan baik. Cuba sediakan jadual pengambilan ubat dengan vitamin. Jika dah ambil ubat,jarakkan 1-2 jam seterusnya untuk mengambil vitamin pula.

4. Kurangkan pengambilan kafein dalam diet harian.
Untuk pengetahuan anda,pengambilan kafein boleh merosakkan vitamin yang sedia ada dalam badan. Maka pengambilan minuman kafein boleh membazirkan vitamin yang kita amalkan selama ini. Maka kita tidak akan mendapat kesan seperti yang diharapkan sama sekali disebabkan vitamin rosak yang disebabkan oleh minuman kafein tadi.

5. Pantang larang makan vitamin
Pengambilan multivitamin yang lengkap dengan zat besi tidak boleh diambil bersama dengan susu. Ini kerana penyerapan zat besi itu sendiri. Tahukah anda vitamin E tidak boleh di makan bersama alfafa kerana alfafa boleh mengganggu penyerapan vitamin E oleh tubuh manusia. 

TIPS UNTUK IBU MENYUSU
>>> Makanlah vitamin yang fokus untuk membantu penyusuan susu ibu. Utamakan niat yang utama. Supaya tidak terllau banyak vitamin yang perlu anda amalkan dan dikhuatiri pengambilan air tidak sekata. Sekiranya anda membeli,maka dapatkan jadual makan dengan betul dan pastikan anda tahu fungsi kebaikan vitamin yang anda beli!

♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Saturday, 21 March 2015

Cara Mengatasi Mencegah Rambut Rosak

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

prosante shaklee



Semoga dengan tips yang nira sharekan neh boleh membantu anda daripada masalah rambut rosak. Hope it hels...*ecececceeeee*

1. Guna perapi dan syampu secara berasingan. Hal ini kerana kandungan syampu yang mengandungi perapi tidak mencukupi untuk memberikan kelembapan yang di perlukan.

2. Pastikan anda memakai perapi dengan betul,iaitu letakkan di telapak tangan dan sapukan pada helaian rambut dengan serta merta. Jangan kena pada kulit kepala. 

3. Pilih perapi yang mengandungi protein keratin dan silk. Ini membantu mengembalikan khasiat rambut.

4. Lakukan rawatan deep conditioning seminggu sekali. Gunakan masker rambut yang mengandungi protein yang berfungsi untuk menyubur serta menguatkan rambut.

5. Kurangkan pemakaian gel rambut.

Sambil2 tu,boleh juga gunakan rangkaian produk penjagaan rambut proSante ;)



Dapatkan konsultasi dengan nira untuk masalah anda :))

♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Friday, 20 March 2015

Losyen Ajaib Super Power

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Uish lama tak hapdet blog. Bukan apa,internet tak berapa cun. Tu asyik tertangguh je nak hapdet,malas nak stress dengan internet. Pun boleh ke cenggitu? Kikiiiki ;). Ni nak cita-cita lagi pasal Herbal Blend Multipurpose nih. Memang berhantu sungguh,sekejap je restock dah habis. Benda murah dan kesannya sangat WOW! Siapa yang tak nak kan... beli buat stok 3-4 tiub pun okey benda nih.

Okay,pengalaman nira sendiri dengan Herba Blend a.k.a losyen ajaib nih, ada la haritu,tengah goreng ikan. Then tangan kena minyak panas,so ceat-cepat lah taruk losyen ni. Alhamdulillah,tak sempat tinggal kesan jat tangan tu. Kemudian,naufal jenis kulit sensitif,guna kat dia setiap hari. Juga serasi. Pendek kata,satu rumah satu herbal blend. Haaaa gitu!

SHAKLEE BACHOK


Sangat sesuai untuk korang yang kerja dalam keadaan beraircond. Sebab kulit mudah kering.

PENGEDAR SAH BACHOK


selebihnya boleh klik sini.. :) Selepas tengok kat situ,nira yakin korang memang tak sabar nak dapatkan losyen ajaib ni. hehhehehee


♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu


Saturday, 14 March 2015

Shaklee Bachok : 7 Sebab Mengapa Badan Kita Perlukan Suplemen

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Bizi rasanya sampai tak hapdet blog...kesian pembaca blog neh,confirm tertunggu-tunggu entri daripada nira kan?? *ok tampo muka sebab mengada* 

Ada dalam kalangan kenalan nira yang cakap vitamin neh tak penting. Buat apa nak ambik,usia pun muda lagi, Tak sakit. So,takde pentingnya.. huhuhu.. takpela,pendapat masing-masing dan duit sendirik-sendirik nak beli vitamin kan.. so terpulang kepada hak individu tersebut.

Entri ni nira nak share 7 sebab mengapa badan kita perlukan suplemen. Moga,dengan entri neh boleh memberikan kesedaran kepada semua pembaca tentang betapa pentingnya suplemen neh...

>>> Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan. Contohnya vitamin C dan E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan.

>>> Buah-buahan dan sayur-sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan galian yang kurang berbanding dengan buah dan sayur dari tanah yang subur. Racun perosak,racun seranggan dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.

>>> Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan,penyimpanan dan penyediaan vitamin C dan Enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa memasak.

>>> Pengambilan pil penahan sakit,laksatif,ubat-ubatan,alkohol,minuman keras dan antibiotik boleh mengganggu penyerapan zat makanan. Amalan diet yang tinggi kafein,lemak,kolestrol,gula dan garam dapat mengurangkan zat makanan di dalam tubuh.

>>> Pengambilan makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid makanan yang di cadangkan.

>>> Gaya hidup dan trend masa kini yang sibuk,lebih memilih makanan segera atau di luar yang tinggi MSG (Bahan Pengawet).

>>> Bagi yang bekerja,makanan tengahari selalunya diluar dan malam memasak seringkas yang mungkin maka pengambilan makanan seimbang tidak dititikberatkan.

Meh nira tepek Shaklee Effect selepas ambik suplemen Shaklee selama dua tahun...yabedabeduuuuuu!!

pengedar sah shaklee bachok


Haaaa,agak2..macam mana pemakanan korang seharian? hehehheee..Kalau nak try produk Shaklee,boleh order sekarang sebelum harga naik. hikhiksss..


♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Thursday, 12 March 2015

Penyakit Ulser Usus dan Gastrik

Assalamualaikum dan Salam Sayang 




Penyakit Ulser peptic atau luka kecil yang terjadi di bahagian sistem penghadaman badan di bahagian duodenum adalah dikenali sebagai Duodenal Ulcer sementara ulser di bahagian perut dikenali sebagai Gastric Ulcer.

Punca Penyakit
Penyakit ini dipercayai disebabkan oleh ketidakseimbangan kandungan asid dan pepsin di dalam usus. Pengeluaran asid yang berlebihan menyebabkan terjadinya ulser.

Bagaimanapun, pada tahun 1982, dua orang saintis Warren dan Marshall telah mengaitkan bakteria Helicobacter pylori dengan ulser. Didapati sehingga 80% ulser gastrik disebabkan oleh bakteria ini. Bakteria ini boleh hidup dalam keadaan yang berasid tinggi kerana ia boleh mengeluarkan sejenis enzim yang meneutralkan asid tersebut.

Faktor yang mempengaruhi penyakit ini
Berdasarkan kajian, antara faktor-faktor  yang mempengaruhi penyakit ini ialah:
  • Pengambil ubat-ubat tahan sakit seperti aspirin, brufen dsb. Kumpulan ubat dari jenis NSAID (non-steroidal anti-inflammatory drugs) ini boleh menyebabkan atau memburukkan lagi ulser yang dihidapi.
  •  Warga berusia 50 tahun ke atas. Ini mungkin kerana mereka lebih kerap mengambil ubat tahan sakit untuk penyakit arthritis (sakit sendi), atau sebab-sebab lain. 
  • Penyakit tertentu seperti Crohn's disease dan Zollinger-Ellison syndrome 
  • Perkara-perkara yang berkaitan dengan reflux. Kecederaan pada proses ini boleh menyebabkan asid bile masuk ke dalam perut dan menipiskan lapisannya. Pada orang tua pula, pylorus boleh merenggang, menyebabkan kejadian yang sama berlaku. 
  • Orang yang berdarah jenis A. 
  • Pengambilan kafein dan alkohol berlebihan. 
  • Perokok. 
  • Cara pemakanan yang tidak terurus. 
  • Stress atau tekanan secara tidak langsung boleh mempengaruhi penyakit ini.

Tanda-tanda
Pada kebiasaannya, pesakit akan mengalami salah satu atau lebit dari tanda-tanda berikut:
  • Sakit perut dan rasa tidak hadam makan. Sakit perut selalunya dirasai di bahagian atas perut 
  • Rasa pening kepala. 
  • Mengalami angin. Terasa sakit di bahagian ulu hati. Sendawa dan kentut yang kerap. 
  • Muntah. 
  • Badan rasa lemah dan lesu. 
  • Berat badan yang menurun. 
  • Mengeluarkan najis yang kehitaman atau gelap kerana ia  bersebati dengan darah.

Langkah-langkah yang boleh mengurangkan kesan
Sekiranya anda mengalami masalah-masalah di atas, lakukan langkah-langkah di bawah bagi mengurangkan kesan penyakit ulser perut ini:
  • Makan dengan lebih kerap. Ambil makanan ringan antara makan utama. Ini untuk mengelakkan perut daripada kosong. 
  • Ambil lebih rehat. 
  • Elakkan daripada melakukan perkara-perkara yang boleh mempengaruhi terjadinya atau memburukkan lagi ulser seperti perkara di atas. 
  • Tambahkan pengambilan makanan yang mengandungi sulfur seperti bawang putih, kobis, brocolli. Sulfur dapat membentuk glutathione yang melindungi lapisan perut. 
  • Ambil vitamin C 100mg untuk mengurangkan kandungan nitrosamines yang boleh menyebabkan kaser perut. 
  • Tambahkan zat galian Zink di dalam menu pemakanan untuk proses penyembuhan. 
  • Pengambilan probiotik (bakteria baik) hendaklah diamalkan.
Apakah yang disyorkan dengan Produk Shaklee?

1) ESP 
Penting dalam pemulihan. ESP membekalkan protein yang diperbuat dari kacang soya yang memang di ketahui umum sebagai tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya. Oleh itu,ia sangat berguna untuk meneutralkan semula keasidan dalam perut yang merupakan punca utama gastrik. Ia juga membantu membina semula sel-sel yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang rosak.



2) Peppermint Ginger Plus
Kombinasi 4 herba yang terdiri dari pudina,halia,jintan (fennal),dan bunga lawang (anise) terbukti secara klinikal dapat membantu mengatasi masalah gastrik.,loya,penghadaman dan sendawa. Ia melegakan kesakitan gastri,pedih ulu hati dan cirit-birit.

3) Alfafa Complex
Sifat semulajadinya yang beralkali membantu meneutralkan keasidan dan mengurangkan keradangan. Baik untuk perubahan patalogi dalam usus dan perut dengan memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung,ulser gastrik,hepatits dan sembelit.


pengedar sah shaklee bachok


♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu


Tuesday, 10 March 2015

ESP SHAKLEE : Testimoni Untuk Kulit Berseri,Bebas Jerawat dan Cantik

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

pengedar sah shaklee bachok



ESP SHAKLEE,produk yang sentiasa menyengat dan menambat hati pengguna. Rezeki sungguh kerana pada bulan ni Shaklee buat promosi beli 6 percuma 1 pada bulan march ni. Tapi jangan risau,buat pengguna tegar tu kalau tak nak beli 6 boleh beli 2 canister. Still dapat diskaun 5%. Happy takkk? Ofkoslah happy kan sebab banyak duit dapat di jimatkan.. :))

Ada yang ambik ESP untuk breastfeeding,untuk dapatkan kulit cantik bebas jerawat,untuk slimming,untuk badan bertenaga,untuk ibu hamil dan banyak lagi la sebenarnya fungsi ESP Shaklee yang hanya dapat dirasai oleh mereka yang consume. 

Untuk entri kali ni,nira nak ESP tentang kecantikan. ESP memberi kesan positif dari segi warna kulit. Kulit nampak cerah,glowing dan licin. Jerawat juga ilang. Parut jerawat juga semakin pudar. Ini kerana ESP Shaklee menggantikan sel-sel kulit yang mati yang menyebabkan bintik-bintik hitam pada kulit dengan sel-sel baru yang lebih segar. Lebih cepat sel-sel mati diganti,lebih cepat kulit akan dirawat. Bonus lain,berat badan pun akan berkurangan.

ESP Shaklee juga mengembalikan keserasian wajah dari kelihatan kusam dan tidak bermaya. Kulit tampak lebih licin,lebih lembut dan lebih cerah. Bagi yang mengalami masalah kulit kusam dan gelap,anda patut kombinasi ESP Shaklee dan Vitamin C. 

pengedar sah shaklee bachok

Nak rasai kesan terbaik dengan ESP Shaklee? Sangat bertuah mereka yang cuba ESP bulan ni bulan promosi ESP. Jado,mai pakat borong,nak 1 tong,nak 2 tong,nak 3 tong,nak 4 tong atau nak borong 6 terus pun boleh. Yang bestnya anda beli 6 tong akan dapat 7 tong! Manyakkkkkkkkkkkk syiokkkkk. Nak lagi menarik,kena la join ahli :))


♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016