Tuesday, 24 February 2015

Rahsia Kasut Sekolah Putih Melepak Tanpa Kapur Berlapis-Lapis

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Bila tengok kasut sekolah anak hitam legam boleh buat mama pengsan kan. Lenguh tangan nak menyental bagi putih. Ingat dulu2,nira selalu basuh kasut sekolah ala-ala kadar je,lepas tu jemur jap bagi kering. Lepas kering taruk kapur banyak-banyak. Nak suruh putih. hahhaaa. 

Dulu remaja lagi,mak pun takde la beli benda alah ni. Sekarang ni je,bila dah jadi ahli,boleh tahu apa kebaikan sesuatu produk tu. So,bila dah tahu,nira share je dengan orang ramai. Hehehee.

Okay,mama nak tahu apa rahsia kasut putih melepak dan bersinar? Macam kasut baru gituuuuu!.

Menggunakan kapur?

Oh,no..no..no... tentu tidak sama sekali.. kan tajuk kat atas tu tanpa guna kapur berlapis-lapis..
Sebenarnya kapur ni memang membantu bagi kasut nampak putih,tapi dalam masa yang sama ia memberikan rasa tidak selesa kepada pemakai. Bahagian yang dikapur akan berasa keras.

Menggunakan clorox?

Yes,memang ini akan memudahkan kerja memberus dan menyental. Tetapi,apa akibatnya? Kulit tangan akan menipis satu hal,kasut mudah rapuh pulak satu hal. Kang tak pasal-pasal tiap bulan kena pulakkkkk beli kasut baru kat anak. Lari bajet oiii..kasut bukan murah tauuu.
Lagipun menghidu clorox pun sangat bahaya,nak pulak guna untuk jangka masa yang panjang. Sangat bahaya pada kesihatan.

Jadi,nak guna apa untuk kasut putih? Haaaa,gunalah Basic H daripada Shaklee. Ni haaa,nira tepek satu testimoni ye.. :))

shaklee bachok

Seeeee! hanya semudah ABC sahaja. Kasut putih melepak tanpa menggunakan kapur berlapis-lapis. Banyak kegunaan basic H ni..boleh buat macam-macam tau. Padan sangat dengan harganya tuuuu..




Basic H2™ Organic Super Cleaning Concentrate

Kaedah Mencuci Secara Semula Jadi Tanpa Racun


Setiap botol Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dengan kepekatan berganda ini sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan kotoran dan minyak dalam sekelip mata. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan1001 kegunaan lagi. Cubalah sendiri dan lihat betapa kagumnya anda!

Hanya Satu Pencuci Untuk Ribuan Kerja Rumah
- Ultra-pekat: 16 auns boleh dicairkan menjadi 48 gelen pencuci berkuasa tinggi.


-Pencuci serba guna: menanggalkan kotoran, gris dan minyak daripada sebarang permukaan yang boleh dicuci, di dalam dan di luar rumah.


-Mencuci kotoran berminyak dan gris yang paling degil, tanpa meninggalkan kesan comot.


- Dua kali lebih pekat berbanding rumusan Basic H² asal – hanya gunakan separuh sahaja.


-Tidak perlu dibilas, tidak meninggalkan sebarang sisa sabun atau kesan palitan.


-Gunakan Pada Sebarang Permukaan Yang Boleh Dicuci – Di Dalam atau Di Luar Rumah


-Dinding, tingkap dan cermin


-Kaunter dapur, jubin dan lantai


-Peralatan


-Dapur


-Hiasan kayu


-Periuk belanga


-Perabot (Jangan gunakan dalam akuarium atau tangki air pengelap cermin kereta)


Cara Penggunaan Untuk Hasil Terbaik
- Dapur, peralatan, perabot, hiasan kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
1⁄4 sudu teh + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean


- Periuk belanga
1⁄2 sudu teh + 1 gelen air suam
- Tingkap dan cermin
1-2 titis + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean


- Lantai
1 sudu besar + 1 gelen air
- Kain benang biri-biri, nilon, fabrik berkualiti tinggi

1⁄2 sudu teh dalam satu besen air suam

Tahukah Anda?
- Kebanyakan pencuci serba guna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit.


- Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.


- Pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung.


-Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang.


-Pencuci kaca mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.


-Basic H2 Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya.


LainKeunikan Shaklee

 Selamat
- Tidak toksik
- Tiada gas beracun
- Tiada bahan kimia berbahaya
- Tanpa pewangi
- Lembut pada tangan anda
- pH seimbang
- Tanpa klorin


 Berkesan
- Amat berkesan menanggalkan minyak. Ultra-pekat: 16 oz. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen.


 Mesra Alam
-Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
- Mudah biorosot
- Tanpa fosfat
- Bungkusan yang boleh dikitar semula
- Tanpa bahan pewarna
- Selamat untuk sistem septik dan pembetungan



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
WeChat ID : nira270890
Instagram : @ANIRA_MUSTAPHA
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Post a Comment
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016