Saturday, 7 February 2015

Kelebihan dan Kebaikan Garlic Complex

Assalamualaikum dan Salam Sayang ♡




Kalau dulu,setahu nira bawang putih ni menjadikan masakan kita jadi best. Khasiat lain memang tak tahu. hihihi. Untuk pengetahuan korang,masyarakat korea amalkan makan bawang putih mentah-mentah lagi,dan makan begitu saja. Boleh dikatakan setiap hidangan mereka akan mengambil bawang putih. Sebab tu kalau kita perhatikan,kulit dorang cantik je. Halus. so,kalau nak kulit cantik macam orang korea,silalah makan bawang putih. Tapi,confirm susahkan. Jalan penyelesaiannya ambil lah dalam bentuk tablet.

Kelebihan dan Keistimewaan Garlic Complex Shaklee

Kelebihan yang terdapat pada Garlic Complex keluaran Shaklee adalah Gralic Complex diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang di tanam secara organik di California,USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak.

Pembuatan suplemen Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. (tidak semua garlic dijual dipasaran mempunyai Allicianaktif. Allician merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat,dan mempunyai sifat penyembuh.

Keistimewaan Garlic Complex keluaran Shaklee

  1. Pengekalan 100% Allicin aktif.
  2. Dwi teknologi dilakukan untuk mengawal bau garlic.
  3. Perisa semulajadi terhasil daripada 2 kombinasi ekstrak herba iaitu Rosemary dan Spearmint.
  4. Mengandungi pelbagai jenis vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif Garlic dan meningkatkan keberkesanan Garlic dalam tubuh. Kebiasaan vitamin E yang digunakan dalam dunia perubatan adalah Y-tocopherol.
  5. Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang bersamaan 2 ulas bawang putih segar.
  6. Merupakan antibiotik 100% semulajadi,tanpa bahan kimia,perasa,gula dan bahan sintetik yang memberikan kesan pada kesihatan.
Kepentingan Suplemen Garlic Complex Kepada Kesihatan Tubuh.
  1. Meningkatkan tahap sistem penghadaman,fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint.
  2. Merupakan antibiotik semulajadi yang selamat dan bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selsema,kulat,kuman,virus dan yis candida.
  3. Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitif,sinus,alergi,asma,selsema dan hepatitis.
  4. Meningkatkan dan membantu dalam masalah penghadaman seperti kembung perut,senak perut,ulser gastrik dan ketidakhadamanan.
  5. Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-3 biji tablet garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa,plumbum,kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.
  6. Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.
  7. Membantu menurunkan paras kolestrol,LDL,trigliserid dan kelikatan darah,mengurangkan bekuan darah,meningkatkan HDL,melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  8. Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengandungi sebatian selenium + germanium + acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.
  9. Mengelakkan Odema iaitu air terkumpul dalam badan terutamanya pada kaki dan pergelangan kaki. 
  10. Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan bronkitis yang berterusan,sakit kerongkong,selsema dan resdung (sinus).
  11. Bagi yang mempunyai diabetis,Garlic dapat membantu meningkatkan pengeluaran insulin dan merangsang hati untuk mengawal gula dalam darah.
  12. Mampu melawan bakteria dan semua jenis jangkitan pada :
  • kerongkong dan telinga
  • perut memulas
  • cirit-birit
  • bronkitis
  • luka-luka
  • jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga,kerongkong,gusi,mulut,dada,sistem air kencing,dan sebagainya.
Harga RM47.50 (60 tabs).



♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡




♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu
Post a Comment
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016