Saturday, 31 January 2015

Shaklee Bachok : Cara minum ESP SHAKLEE yang betul :)

Assalamualaikum dan Salam Sayang ♡

Ok,pagi-pagi ni nak cerita dan explains details lagi tentang ESP SHAKLEE yang sentiasa ON DEMAND and BEST SELLER. :))

Sebenarnya ESP ni BUKAN SAHAJA UNTUK IBU MENGANDUNG tetapi boleh di ambil orang yang belum kahwin,yang dah kahwin,warga emas malah kanak-kanak umur satu tahun dan ke atas (mengikut dos yang betul bagi kanak-kanak). Jangan terkejut,lelaki pun boleh ambil tau. So,kalau isteri beli,boleh share satu keluarga. Complete! ;)


Kenapa ESP sentias ON DEMAND dan BEST SELLER ??

  1. ESP menjadikan kulit muka halus,gebu dan berseri.
  2. Berkesan mengurangkan eczema dan masalah kulit.
  3. ESP menganjalkan payudara yang kendur dan mengembalikan kecantikan payudara anda.
  4. ESP memberikan tenaga yang berpanjangan,tidak lesu dan kurang letih.
  5. Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak,ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan merupakan salah satu milkbooster yang hebat.
  6. ESP membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim. Menjadikan baby cepat kenyang dan tidak meragam.
  7. Bagi ibu-ibu mengandung,ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu berada pada tahap optimun.
  8. Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka,kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein untuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.
  9. Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
Antara resipi yang korang boleh try untuk menyedapkan lagi ESP yang di minum :)

1. 1 sudu bancuhan ESP + Air Suam
Tapiii,kena ingat..TIDAK BOLEH BANCUH DENGAN AIR PANAS. hanya dengan air suam/sejuk sahaja. 

2. 1 sudu bancuhan ESP + Milo

3. 1 sudu bancuhan ESP + Nestum 3 in 1 
yang ni memang best. Kalau ada Nestum,memang nira bancuh tiap-tiap hari. Plus ada oat pulak. sedapppppp!


4. 1 sudu bancuhan ESP + Fresh Milk
nira suka bancuh dengan perisa strawbery. Rasa segar je bila lepas minum. Siriesly..tak tipu! Korang harus try sendiri.

5. 1 sudu bancuhan ESP + Fresh Milk + Kurma
korang perlu rendam dulu kurma tu. Kemudian potong kecik-kecik ataupun blend.

6. 1 sudu bancuhan ESP + Ribena

7. 1 sudu bancuhan ESP + Twister Oren
siries,memang dah tak pandang kiri kanan kalau shake dengan twister oren. fuh. tidak terkata betapa sedapnyaaaaa..



8. 1 sudu bancuhan ESP + Susu Anmum

9. 1 sudu bancuhan ESP + Campuran buah-buahan
yang ni pilih buah kegemaran dan blend.

10. 1 sudu bancuhan ESP + Air Horlicks

11. 1 sudu bancuhan ESP + Air Bliss

12. 1 sudu bancuhan ESP + Performance Drink/Meal Shakes/Cinch Shake

So,lepas ni bolehla korang try bancuh dengan resipi yang nira kongsikan. Tapi,ada jugak yang lebih suka bancuh dengan air suam. Tak kisah apa jua cara bancuhan korang,yang penting manfaat yang korang dapat tu ;)

Rasa TERUJA dan TERGODA nak try? Boleh contact nira ye.



♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu






Cara Atasi Masalah Keputihan

Assalamualaikum dan Salam Sayang ♡

RAMAI menganggap menceritakan mengenai masalah alat sulit atau alat kelamin kepada orang lain sesuatu yang tabu atau memalukan. Akibatnya ramai wanita mengambil sikap berdiam diri apabila berhadapan masalah ini kerana tidak mahu diketahui orang lain.

Hakikatnya pada zaman sains dan teknologi ini, hal berkaitan masalah membabitkan kawasan paling sensitif bagi wanita tidak sepatutnya disembunyikan. Dalam kehidupan mereka, penjagaan alat sulit dianggap penting kerana berkait rapat dengan perkara yang berlaku kepada hampir semua wanita seperti pengeluaran darah haid serta hubungan seksual dan kehamilan bagi wanita yang sudah mendirikan rumah tangga. Alat sulit yang tidak dijaga sepenuhnya akan menyebabkan jangkitan kuman yang menjadi punca kepada masalah keputihan serta penyakit berkaitan seksual.


Menurut Pakar Sakit Puan Hospital Pakar KPJ Tawakal, Dr Jaafar Yaakob, keputihan adalah masalah normal yang berlaku pada semua wanita. Bezanya sama ada masalah ini serius atau sebaliknya.
Ini berlaku kerana bahagian alat sulit wanita sangat sensitif pada perubahan persekitaran terutama keasidan dan kealkalian. Justeru, setiap perubahan sama ada disebabkan jangkitan kuman seperti bakteria, virus dan kulat, penggunaan produk pembersih atau persekitaran akan menyebabkan ketidakselesaan, gatal atau mengeluarkan keputihan yang tidak normal serta berbau.

Keputihan adalah cairan atau lendir yang keluar daripada liang faraj selain daripada darah haid. Ada keputihan yang normal dan ada yang tidak normal serta memerlukan rawatan selanjutnya,” katanya.

Menurut Dr Jaafar, pengeluaran cairan atau lendir pada kelenjar mulut vagina (faraj) dipengaruhi rangsangan berahi. Oleh kerana itu lendir ini akan meningkat jumlahnya dalam keadaan terangsang dan pada waktu berlakunya persetubuhan.

Pengeluaran cairan pada selaput liang vagina dan rongga rahim dipengaruhi oleh hormon. Oleh itu lendir ini akan meningkat jumlahnya sebelum dan sesudah haid atau sewaktu menghampiri waktu subur. Pada peringkat menopaus, pengeluaran cairan atau lendir ini akan berkurang.

“Dalam kes normal, cairan atau lendir daripada ketiga-tiga sumber ini berwarna jernih, tidak berbau dan tidak diiringi rasa gatal. Kadangkala cairan ini boleh keluar dengan banyak, tetapi tetap jernih. Ini banyak berlaku kepada semua wanita yang menghampiri waktu subur, sebelum atau sesudah datang bulan,” katanya.
Selain itu, cairan normal ini juga boleh berlaku kepada wanita yang sedang mengalami gangguan jiwa seperti bersedih atau gembira, wanita hamil, wanita yang mengambil pil perancang keluarga, wanita yang sedang dalam rawatan menggunakan ubat hormon malah bayi perempuan di antara umur satu hingga 10 hari boleh menghasilkan cairan daripada vaginanya akibat pengaruh hormon yang dihasilkan oleh plasenta atau uri.

“Wanita yang mengalami semua tanda di atas tidak perlu risau kerana ini adalah perkara biasa asalkan keputihan dialami tidak menyebabkan rasa tidak selesa atau gatal. Untuk mengenali keputihan yang tidak normal, biasanya cairan yang keluar bersifat putih pekat, kelihatan seperti nanah, sering berbau busuk serta diiringi rasa gatal pada sekeliling faraj,” katanya yang menolak dakwaan keputihan disebabkan faktor pemakanan.

Dr Jaafar menjelaskan, keputihan biasa berlaku disebabkan jangkitan bakteria dan kulat. Keputihan disebabkan jangkitan bakteria akan berwarna kuning, berbau hamis dan gatal pada kemaluan. Keputihan yang disebabkan jangkitan kulat pula berwarna susu bergumpal, berbau masam, rasa gatal dan kemaluan akan membengkak dan merah.

Katanya, keputihan kerap berlaku kepada wanita hamil, namun tidak berbahaya kerana disebabkan faktor psikologi saja. Apabila sudah melahirkan anak, masalah ini hilang dengan sendirinya.

“Namun, jangan diabaikan jika keputihan yang anda alami berada pada tahap kritikal kerana akan menyebabkan kelahiran bayi pramatang manakala kuman betahemolytic staph aureus akan menjejaskan kesihatan bayi. Bagi wanita yang belum berkahwin, keputihan akan menyebabkan mereka sukar mendapat anak, gangguan haid, kesakitan serta ketidakselesaan ketika ‘bersama’,” katanya lagi.

Menurut Dr Jaafar, keputihan yang tidak normal boleh dielakkan jika wanita mengamalkan penjagaan kebersihan alat sulit terutama ketika haid.
“Ketika haid, wanita dinasihatkan kerap menukar tuala wanita terutama pada hari yang banyak darah keluar. Ini kerana darah adalah medium yang sesuai untuk kuman membiak. Bagi wanita yang menggunakan tampon mereka perlu ingat untuk menukarnya selalu,” katanya.

Selain itu, elakkan menyabun atau menyapu gel pembersih pada alat kelamin kerana ini mungkin menyebabkan kekeringan, radang kulit dan gatal. Sesetengah wanita sensitif dan alah pada pewangi dalam buih sabun.

Pasangan suami isteri pula digalakkan membersihkan alat kelamin dengan air sebelum dan selepas hubungan seks untuk kebersihan yang optimum, begitu juga selepas membuang air kecil serta besar.


Amalan melakukan douching iaitu memasukkan jari atau pancutan ke dalam faraj dengan tujuan membersihkan bahagian dalam faraj adalah tidak baik dan boleh menyebabkan punca keputihan.
“Ini kerana perbuatan ini akan menyingkirkan sejenis bakteria baik iaitu lactobacilli dari faraj di samping mendedahkan faraj dan bahagian luar kemaluan kepada bahan kimia yang boleh mengakibatkan masalah kulit,” ujarnya.

Katanya, pemakaian pakaian dalam jenis sintetik yang terlalu ketat akan menambahkan lagi masalah keputihan. Ini kerana fabrik jenis ini akan menyebabkan kulit berpeluh, tiada peredaran udara pada kulit dan akhirnya menggalakkan kuman membiak.

Sebaiknya pakai pakaian dalam jenis kapas dan menukar setiap hari dan lebih kerap pada hari mengalami keputihan. Seeloknya pakai pelapik seluar dalam supaya tidak melekat pada pakaian dalam yang menyebabkan ketidakselesaan. Bagi wanita yang mengalami masalah keputihan yang serius, biasanya rawatan diberikan mengikut jenis kuman pada cairan vagina. Selepas itu doktor akan memberikan antibiotik bagi mengawalnya.

“Namun begitu, seelok-eloknya wanita yang mengalami masalah keputihan dinasihatkan berjumpa doktor untuk mendapatkan pengesahan sama ada ia berpenyakit atau tidak, supaya rawatan dapat diberikan sebelum penyakit serius,” jelasnya. – HM (13/12/2010)

Testimoni pengguna yang berpuas hati mengatasi masalah keputihan dengan Alfafa Complex



KEPUTIHAN MENGGANGGU??

Sampai gatal-gatal kawasan vagina
Terpaksa kerap tukar pantyliner
Suami asyik komplain
Dah guna bermacam produk

Atasi dari dalaman.
Tapi,bulan ni ada HARGA PROMOSI untuk Alfafa Complex..sangat jimat jika dapatkan SET KEPUTIHAN pada bulan ni.


berminat? Hubungi saya sekarang!


♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Friday, 30 January 2015

Cara Mengatasi Masalah Senggugut

Assalamualaikum dan Salam Sayang ♡




Senggugut kerap di alami oleh golongan wanita yang masih datang haid. ia sering kali menjadi keluhan kerana ia mengganggu kerja-kerja seharian,dan menjadi sebab utama mereka tidak pergi ke sekolah atau kerja.

Senggugut adalah kesakitan yang dialami di bahagian bawah perut atau pelvis semasa datang haid.

Pelvis adalah tempat dimana organ berikut berada iaitu rahim,ovari(kilang telur),dan saluran falopia dan pundi kencing.

Terdapat dua jenis senggugut iaitu :

  • Senggugut Primer
  • Senggugut Sekunder
Senggugut Primer 
  • Senggugut ini yang berlaku kepada kebanyakan perempuan remaja tetapi tidak mempunyai patologi di pelvis dan rahim,setelah pemeriksaan oleh doktor. Ia biasanya berlaku selepas 6 hingga 12 bulan dari akil baligh apabila kitaran ovulasi bermula. Teapi ia juga boleh berlaku dalam kalangan wanita yang masih subur.
Senggugut Sekunder

Senggugut ini disebabkan oleh patologi di pelvis dan rahim yang biasanya berlaku dalam kalangan wanita yang lebih berumur dan masih subur. Antara sebabnya adalah :
  • Penyakit endometriosis. Penyakit ini dihidapi oleh 5-15% wanita yang mempunyai haid.
  • Cyst ovari dan tumor.
  • Fibroid (kebengkakan kepada rahim). Kesakitan ini berlaku semasa kedatangan haid yang banyak.
  • Jangkitan ke rahim atau saluran dari rahim ke kilang telur (penyakit radang pelvis).
  • Kogenital 
  • Alat pengcegah kehamilan dalam rahim (IUCD). Senggugut boleh jadi lebih teruk semasa penggunaan ini pada sekumpulan kecil wanita.
Cara Menghilangkan Senggugut Dengan Cepat

1. Ostematrix
- Untuk memastikan kita mendapat kalsium yang cukup. 


2. B-Complex 
- B Complex Shaklee mengandungi 8 vitamin lengkap dan asid folic yang mencukupi untuk memelihara kesihatan tubuh dan paling penting membantu mengurangkan stress.


3. GLA Complex
- Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid. Biasanya,asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa haid,sakit kepala,mengatur kitaran haid dan melegakan tand-tanda putusnya haid.


4. Vitamin E
- Setiap kapsul gel lembut memberikan 400IU Vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium untuk membantu dalam memelihara kesihatan baik.


5. Vitamin C
- Pengambilan sebiji tablet sehari mencukupi untuk keperluan vitamin C tubuh sehari bersamaan dengan 7 biji buah limau.





Testimoni :





berminat? Hubungi saya sekarang!


♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Thursday, 29 January 2015

Khasiat Serai Bantu Penghadaman

Assalamualaikum dan Salam Sayang ♡

Serai,sejenis tumbuhan yang cukup popular di seluruh dunia. Jika sebelum ini ia banyak digunakan dalam masakan namun khasiat yang terdapat di dalamnya memang tidak boleh dinafikan lagi.


Serai dikategorikan sebagai rumput tropika yang tumbun merimbun,batang dan daunnya yang segar mengeluarkan bauan segar seperti lemon. Boleh dikatakan keseluruhan bahagian serai daun,batang,akar dan bunganya berpotensi untuk dijadikan ubatan.

Kegunaan Dalam Masakan

Di Malaysia,Sri Lanka dan India,serai adalah bahan wajib yang kerap digunakan terutamanya dalam masakan kari,gulai lemak,makanan laut juga sayur-sayuran. Di Thailand dan Sri Lanka pula mengekploitasikan kombinasi masakan bersantan dan serai agar lebih diterima serta digemari. Batang serai pula boleh di campurkan ke dalam teh atau dijadikan jeruk selain dicampurkan ke dalam bahan perapan.

Kegunaan Dalam Kesihatan

Serai juga dianggap sebagai diuretik,bahan tonik dan perangsang. Ia turut berfungsi untuk menggalakkan penghadaman yang baik. Kaedah mencampurkan serai dan lada dikatakan berkesan untuk mengurangkan rasa loya dan masalah haid.

Apabila peluh banyak dikeluarkan maka secara tidak langsung tubuh akan merasa sejuk seterusnya mengurangkan deman. Serai juga terkenal sebagai bahan penghalau serangga sementara pati minyaknya pula mampu menghasilkan minyak wangi.

Antara manfaat serai terhadap kesihatan adalah :

  • membantu mencegah pelbagai penyakit berkaitan pencernaan seperti senak,hilang selera makan,angin,kembung perut dan gastroenteritis.
  • merangsang peredaran darah sekaligus merendahkan tekanannya.
  • merendahkan paras kolestrol LDL dalam darah.
  • merupakan salah satu remedi herba yang boleh digunakan untuk mengurangkan deman. Serai juga mampu merawat masalah batuk,selsema dan bronkitis.
  • herba serai boleh digunakan untuk melegakan tekanan,ketakutan,kebimbangan,kegelisahan dan lain-lain.
  • juga mampu mencegah masalah radang kulit,membantu menghilangkan radang bintik,jerawat,meredakan ekzema, dan dermatitis.
atau anda boleh juga mengambil peppermint ginger plus untuk menyelesaikan masalah penghadaman anda.



♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Punca Masalah Angin Dalam Badan

Assalamualaikum dan Salam Sayang ♡

Masalah angin dalam badan bagi kebanyakan individu mungkin tidak menjadi satu masalah kesihatan yang luar biasa. Gejala yang dialami oleh seseorang individu dengan individu lain mungkin berbeza. Angin kebanyakan individu berpunca daripada udara yang ditelan. Keadaan menelan angin lebih kerap berlaku apabila seseorang individu dalam keadaan stress atau tertekan.

Masalah ini disebabkan proses penghancuran makanan oleh bakteria di dalam usus besar terhadap makanan yang tidak dihadam. Gas yang dihasilkan biasanya karbon dioksida,oksigen,nitrogen dan ada kalanya gas methana.

Shaklee Peppermint Ginger Plus Penyelesai Masalah Angin


Halia adalah herba terunggul dalam memastikan saluran penghadaman lancar dan mempunyai aspek semulajadi yang bisa menyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina sebagai plengkap kepada halia dengan berfungsi membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan membuang angin dan mengembalikan keselesaan kepada perut.

Ianya dirumus khas dengan herba asli pudina,halia,jintan manis, dan jintan hitam untuk memberikan rasa nyaman dan melegakan perut yang berangin. JUga,tabletsnya boleh ditumbuk dan dicampur dengan air panas untuk menjadi sebagai minuman herba semulajadi. Yang pastinya,setiap produk Shaklee tentulah bebas daripada perasa tiruan,pewarna,atau bahan pengawet tambahan.

Antara testimoni yang berpuas hati setelah mengambil Peppermint Ginger Plus :

peppermint

testi 2

Hubungi saya untuk menyelesaikan masalah angin dalam badan. 


♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Advanced Joint Health Tablet

Hilangkan sakit sendi anda dengan Advanced Joint Health Tablet


Assalamualaikum dan Salam Sayang ♡

Sakit sendi sering menghalang anda bergerak lebih aktif. Sekiranya anda atau ahli keluarga anda ada yang sakit sendi,tiba lah masanya untuk mencuba produk daripada shaklee iaitu Advanced Joint Health Tablet untuk kelegaan segera! KESAN DAPAT DI RASAI SEAWAL 5 HARI!! (berdasarkan ujian Klinikal).




Sendi yang sihat :

tulang rawan

  • bertindak sebagai kusyen,sebagai pelindung terhadap sendi.
  • membenarkan tulang-tulang untuk geluncuran atas satu sama lain.
bendalir sinovia
  • sebagai pelincir dalam sendi.
  • memberi khasiat kepada tulang rawan.
komponen lain :
  • tendon - struktur tulang.
  • ligemen - serat yang fleksibel yang mengikat tulang bersama.
Sendi yang tidak sihat :

Arthritis :

Rheumatoid arthritis (RA)
  • keradangan berlaku apabila bendalir sinovia diserang oleh sel darah putih teraktif,menyebabkan bahan kimia tertentu dilepaskan ke dalam bendalir.
  • minyak-minyak ikan atau herba seperti Boswellia membantu penghidap RA.
Osteoarthritis (OA)
  • Kemerosotan tulang rawan menyebabkan kesakitan apabila tulang-tulang gosok antara satu sama lain.
  • Glukosamina membantu melambatkan kehilangan tulang rawan.
Tendinitis
  • keradangan,kegatalan, dan bengkak pada tendon.
  • tendon hilang keanjalan akibat kecederaan,penggunaan berlebihan atau penuaan.

Shaklee Advanced Joint Health Tablet Menyokong Kesihatan Sendi Berpanjangan


Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan,yang dapat menyokong pergerakan,kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi-sendi.

Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unik Boswellia aktif dengan paten tertunda.,ekstrak jagung,dan nutrien penting lain termasuk zink,tembaga,mangan dan vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral,Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.



New Advanced Joint Health Complex* membantu sendi sihat dalam 3 cara :

  1. Meningkatkan cushionong : Glukosamin membantu memelihara rawan-cushioning perlindungan diantara sendi yang membolehkan mereka bergerak lebih bebas.*
  2. Memelihara tisu penguhubung yang sihat : Zink,kuprum,maganese,dan vitamin C membantu membina kolagen dan lain-lain komponen tisu penghubung yang memberi kekuatan dan struktur kepada sendi.*
  3. Meningkatkan keselesaan sendi : Ekstrak Boswellia pantas membantutkan mekanisme respons stres tubuh untuk memperbaiki keselesaan sendi.*
Testimoni :


So,sekiranya anda atau ahli keluarga yang ingin mencuba Advanced Joint Health Tablet boleh order terus melalui nira dan nira akan uruskan pengeposannya.



♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋


Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu


Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016