Wednesday, 31 December 2014

Testimoni Pengguna Hand Dish Wash

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Ramai mummy dah jatuh cinta dengan Hand Dish Wash. Sebabnya membantu menjimatkan kos untuk membeli puting susu anak mereka dengan kerap!

shaklee bachok

Tengok! Tengok! Bukan nira yang cakap tau,tapi mummy yang dah guna cakap. Tu nira tepek gambar yang mummy share di wall nira. hehehee..

Dish Wash Concentrate tidak mengandungi bahan-bahan tersebut mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain. Ianya :

SELAMAT
  • tidak bertoksik
  • hipoalergenik
  • tanpa klorin
  • lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • tanpa bahan kimia berbahaya
MESRA ALAM
  • ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • biorosot
  • tanpa fostat
  • bungkusan boleh di kitar semula
  • tanpa bahan pewarna
  • selamat untuk sistem septik dan pembentungan
BERKESAN
  • amat berkesan untuk menanggalkan kotoran minyak
  • formula kepekatan yang hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang banyak
  • buih sabun yang lebih tahan lama
Harga? RM 28 sahaja. Tidak termasuk kos penghantaran. Kalau yang dekat-dekat dengan nira boleh COD je. :)

♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋




Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Tuesday, 30 December 2014

5 sebab minum air putih sebaik bangun tidur

Assalamualaikum dan Salam Sayang 



Salah satu waktu yang paling baik untuk minum air putih adalah pada pagi hari setelah bangun dari tidur. Antara sebabnya adalah :

1. Seimbangkan sistem buah pinggang
- Tubuh memiliki air yang cukup dan terhidrasi akan memaksimumkan fungsi tubuh,seimbangkan cairan dan mencegah jangkitan.

2. Kulit lebih berseri
- Minum air putih boleh membantu kita menyingkirkan racun di dalam tubuh seterusnya menjadikan kulit lebih berseri. Bahkan,ia dapat membantu membersihkan racun dalam darah.

3. Melangsingkan tubuh
- Cuba minum dua gelas setiap bangun tidur. Rajin-rajinlah minum air pada pagi hari dan boleh menyingkirkan metabolisme tubuh sebanyak 24 peratus.

4. Menambah darah
- Ketika anda berasa lesu,pening dan anemia,minumlah air dengan jumlah yang mencukupi. Ia membantu tubuh membentuk sel darah yang baru dan membantu pembentukan sel otot.

5. Membersihkan usus
- Minum air ketika perut kosong membantu membersihkan usus dan membuatnya lebih mudah menyerap nutrisi makanan yang masuk kemudiannya.



****************************************
PROMOSI DISEMBER 2014
VITAMIN C & VITAMIN E
BELI 6 PERCUMA 1
BELIAN TWIN PACK,JIMAT 5%
PROMO SHAKLEE COLLAGEN 
POWDER BELI 3 PERCUMA 1
****************************************





♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋




Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Shaklee Bachok : Kesan kekurangan kolagen kepada badan

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Hai gegel. Paling malas nak ambik vit..korang kena ambik vitamin c. Sebab ianya membentuk kolagen. Bila usia 25 tahun ke atas,kolagen dalam badan kita akan kurang. So kena berhati-hati bila kolagen dah kurang. Banyak kesannya kepada badan. 

Kolagen sangat sinonim dengan cantik. Tapi jangan anggap ianya sekadar untuk cantik tetapi banyak lagi manfaat lain.

10 tanda kekurangan kolagen.
1. Kulit kendur,kurang anjal
2. Kulit berkedut
3. Rambut kering,bercabang
4. Pori besar,jeragat dan bintik hitam.
5. Mata sembap,eye bag
6. Payudara kurang anjal
7. Organ dalaman kurang berfungsi
8. Sakit sendi
9. Risiko osteoporosis
10. Kuku rapuh dan mudah patah


kesan kehilangan kolagen




****************************************
PROMOSI DISEMBER 2014
VITAMIN C & VITAMIN E
BELI 6 PERCUMA 1
BELIAN TWIN PACK,JIMAT 5%
PROMO SHAKLEE COLLAGEN 
POWDER BELI 3 PERCUMA 1
****************************************





♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋




Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Sunday, 21 December 2014

Mama..jom guna Hand Dish Wash untuk bersihkan puting susu adik..

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Semenjak tiga empat menjak ni,ramai pulak yang dah jatuh cinta dengan Hand Dish Wash Shaklee ni. Macam mana tak jatuh cinta sebab ianya boleh digunakan untuk membersihkan puting susu si manja yang berkerak. So,mummy-mummy dapat jimatkan duit untuk beli puting susu setiap minggu! Ekekekek. Selain untuk mencuci puting susu,boleh juga digunakan untuk mencuci pinggan,mangkuk hayung,periuk dan perkakas dapur yang lain dengan bersih tanpa meninggalkan kotoran degil. 

Harga yang sangat murah dan tidak padan dengan kesannya yang ummphhh! Juga sangat jimat sebab hanya guna beberapa titisan boleh membersihkan pinggan,mangkuk hayung dan perkakas dapur yang bertimbun di dalam sinki!




Sekilas pandang mengenai Dish Wash Concentrate Shaklee:

  • ianya ternyata lembut pada tangan.
  • semulajadi,berasaskan tumbuh-tumbuhan.
  • tahan lama kerana kepekatannya.
  • menjadikan pinggan bersih dan berkilau.
  • hanya digunakan beberapa titisan.
Untuk pengetahuan anda,sesetengah pencuci pinggan mangkuk mengandungi surfaktan yang berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti Diethanolamine dan sodium dedecylbenzensulfonate. Kedua-dua kandungan tersebut boleh merengaskan mata dan kulit.

Dish Wash Concentrate tidak mengandungi bahan-bahan tersebut mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain. Ianya :

SELAMAT
  • tidak bertoksik
  • hipoalergenik
  • tanpa klorin
  • lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • tanpa bahan kimia berbahaya
MESRA ALAM
  • ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • biorosot
  • tanpa fostat
  • bungkusan boleh di kitar semula
  • tanpa bahan pewarna
  • selamat untuk sistem septik dan pembentungan
BERKESAN
  • amat berkesan untuk menanggalkan kotoran minyak
  • formula kepekatan yang hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang banyak
  • buih sabun yang lebih tahan lama
Harga sebotol hanya RM28 sahaja. Berminat boleh contact nira ya..





****************************************
PROMOSI DISEMBER 2014
VITAMIN C & VITAMIN E
BELI 6 PERCUMA 1
BELIAN TWIN PACK,JIMAT 5%
PROMO SHAKLEE COLLAGEN 
POWDER BELI 3 PERCUMA 1
****************************************





♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋




Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Saturday, 20 December 2014

Shaklee Bachok : Kolagen pelihara kulit anjal

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

APABILA ada wanita berusia 40-an ke atas dan masih memiliki kulit yang tegang dan anjal, pasti ramai bertanya rahsia kejelitaannya. Bagaimana dia mampu menjaga kecantikan untuk tampil cantik dan anggun walaupun sudah memasuki usia separuh abad.
Di dalam Islam, menjaga kecantikan serta berhias cantik untuk suami adalah diwajibkan. Namun, bagi wanita Muslimah, melakukan rawatan pembedahan merubah wajah adalah dilarang kerana hukumnya haram.
Menyedari kebanyakan wanita berkerjaya masa kini ramai yang mementingkan kecantikan selain mendapatkan rawatan halal, terdapat pelbagai cara boleh dilakukan wanita bagi meneruskan impian mendapat­kan kulit yang cantik, anjal dan berseri iaitu menerusi produk makanan kesihatan yang banyak terdapat di pasaran.

Jika dulu ramai tidak tahu kepentingan kolagen, tetapi kini rata-rata wanita memilih makanan kesihatan berasaskan kolagen kerana dikatakan bahan ini mampu melambatkan proses penuaan selain menjadikan kulit lebih anjal dan cantik.

Di pasaran terdapat pelbagai produk minuman berasaskan vitamin C dan kolagen yang dikatakan berkesan mengembalikan keserian wajah. Bagi mereka yang malas mengambil minuman, boleh melakukan rawatan di pusat kecantikan yang menyediakan rawatan wajah berasaskan vitamin C dan kolagen.

Namun, harus diingat tidak semua rawatan di pusat kecantikan memenuhi piawaian Kementerian Kesihatan Malaysia terutama daripada segi peralatan serta cara menggunakannya. Kemungkinan pelanggan akan menghadapi masalah sampingan lain sekiranya dilakukan mereka yang tidak mempunyai kepakaran dalam bidang perubatan estetik.

Menurut Pegawai Perubatan Estetik Pusat Kecergasan Wanita Az-Zahrah (PKW), Bandar Baru Bangi, Dr Siti Hawa Abd Karim, kolagen adalah sejenis protein yang penting untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Kira-kira 25 hingga 35 peratus daripada jumlah keseluruhan protein di dalam badan terdiri daripada kolagen dan 80 peratus struktur kulit terbentuk darinya.

“Bahan ini berfungsi untuk mempertingkatkan penghasilan sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkan dan membuat kulit lebih bercahaya serta efektif menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan,” katanya.

Namun, apabila usia semakin meningkat, bermula seawal 25 tahun proses
pengurangan kolagen oleh sel fibroblast akan berlaku seterusnya menyebabkan kulit menampakkan garis penuaan, berjeragat, kusam dan kurang bermaya.

“Ini ditambah faktor alam sekitar seperti debu dan kotoran, terdedah terlalu lama kepada sinaran matahari, penggunaan bahan kosmetik yang tinggi kandungan kimia, tekanan di tempat kerja serta wanita yang sering melahirkan anak, menyebabkan pengurangan penghasilan kolagen dalam, sekali gus menyumbang kepada kelesuan kulit,” katanya.

Penggunaan makanan kesihatan mengandungi kolagen dikatakan dapat melambatkan proses penuaan, namun kesannya terlalu sedikit kerana ia bergantung kepada kandungan jumlah molekul kolagen, jenis kolagen dan penyerapan oleh sistem usus. Penggunaan krim kolagen pula dikatakan kurang berkesan kerana molekul yang terkandung di dalamnya terlalu besar untuk penyerapan oleh sel kulit.

TESTIMONI PENGGUNA SHAKLEE COLLAGEN POWDER

PENGGUNA 1 : Jeragat yang teruk hilang dan pudar!



PENGGUNA 2 : Kesan jerawat yang teruk hilang selepas 1 bulan


PENGGUNA 3 : Liang pori yang terbuka luas kembali mengecil




Kelebihan Shaklee Collagen Powder. Selamat membaca! hehehee


****************************************
PROMOSI DISEMBER 2014
VITAMIN C & VITAMIN E
BELI 6 PERCUMA 1
BELIAN TWIN PACK,JIMAT 5%
PROMO SHAKLEE COLLAGEN 
POWDER BELI 3 PERCUMA 1
****************************************





♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋




Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu

Friday, 19 December 2014

Bahaya Kekurangan Vitamin D

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Apa itu vItamin D?
Vitamin D,salah satu vitamin larut lemak yang mempunyai sifat-sifat sebagai vitamin dan hormon. Ia diperlukan untuk penyerapan dan penggunaan kalsium dan phosphorus. Ia juga perlu untuk tumbesaran tulang dan gigi yang normal pada kanak-kanak. Ia mencegah daripada otot menjadi lemah dan terlibat dalam mengatur denyutan jantung. Ia juga penting dalam pencegahan dan rawatan kanser kolon,osteoarthritis,osteoporosis,dan hypocalcemia,meningkatkan imuniti,ia juga perlu untuk fungsi tiroid pembekuan darah yang normal.

Terdapat beberapa bentuk vitamin D,termasuk vitamin D2 (ercocaliciferol) ,yang datang dari sumber makanan;vitamin D3 (cholecalciferol),yang disintesis dalam kulit kesan tindakbalas kepada dedahan cahaya ultraungu matahari; dan dalam bentuk tiruan dikenali sebagai vitamin D5.  Daripada tiga bentuk vitamin D tersebut,vitamin D3 dianggap sebagai vitamin D dalam bentuk semulajadi dan lebih aktif.

Kesan kekurangan vitamin D
Jika badan tidak mendapat vitamin D yang mencukupi,kalsium kurang diserap sehingga badan akan akan menyerap kalsium yang ada pada tulang.

Kekurangan vitamin D yang serius boleh menyebabkan Rickets (cacat tulang,terutamanya tulang belakang,kaki dan tengkorak;tulang mudah patah;bengkak sendi;dan lemah otot). Selain itu,kekurangan vitamin D juga boleh menyebabkan penyakit-penyakit seperti osteoporosis,beberapa jenis barah,penyakit jantung dan juga kencing manis.

Selain kanak-kanak,bayi dalam kandungan juga memerlukan vitamin D. Jika ibu yang mengandung tidak mendapat vitamin D yang cukup ketika hamil,anak yang dilahirkan mungkin akan mengalami neonatal hypocalcaemia (tidak cukup kalsium di dalam darah) atau akan mengalami Rickets ketika usia kanak-kanak mereka.



****************************************
PROMOSI DISEMBER 2014
VITAMIN C & VITAMIN E
BELI 6 PERCUMA 1
BELIAN TWIN PACK,JIMAT 5%
PROMO SHAKLEE COLLAGEN 
POWDER BELI 3 PERCUMA 1****************************************





♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋




Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu


Thursday, 18 December 2014

Nyahkan jerawat dengan kos yang rendah

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Jerawat?? Huh! ada sebiji memang boleh buat nira stress. Bangun pagi mesti tilik muka kat cermin. Tengok jerawat dah hilang ke belum. Kadang cakap kat suami,aisssshhhh,jerawat ni ngade-ngade pulak nak tumbuh kat muka. Nak-nak time nak datang bulan. Suka suki je dia bertenggek atas dahi. 

Kalau jerawat ada,nak jumpa orang pun macam tak konfident je. Malu la,hapa la. Semua ada. Kalau boleh tukar muka ni,nak je tukar dengan retis-retis yang cun. Ekekekkeee. mengada je kan.
Sempena promosi Vitamin C ni,nira nak share dengan korang semua, kalau ada jerawat,boleh jadikan vitamin c sebagai masker. Esok pagi-pagi confirm jerawat dan kecut. Tak caya? Nah,nira tepek satu testimoni ni ya!

shaklee bachok


Ohyaaa,bagi bakal berkahwin tu,kalau nak kulit cantik,bolehla consume awal-awal vitamin c nih. Tapi,jangan lah pulak esok nak kahwin,tapi harini baru order ye. hihihi.

Perbezaan Shaklee

  • "Sains pembebasan berterusan secara semulajadi vitamin c telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. 
  • Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C didalam 2 tablet Vitamin Shaklee (didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24jam.
  • Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavoind (25% dari bioflavonoid,diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita,melegakan inflaminasi,menentang bakteria dan radikal bebas.
Kebaikan Utama 
  • Membentuk kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot,tisu,gusi,rangka dan tulang rawan. Oleh itu,ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Memperbaiki Simpton Pendarahan - Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah,lebam dikulit,pemulihan kecederaan yang lambat,kulit kering,ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik,membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman,mengukuhkan sistem imun,mempertingkatkan alergi hidung dan kulit,asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simpton flu dan selsema.
  • Memerangi Kanser - Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
  • Mencantikkan kulit - Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit lebih cerah,melambatkan penuaan,dan meyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia,stres masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan Kolestrol Sihat - Ianya mampu mengurangkan klestrol dan tekanan darah,mengekalkan kapilari darah yang sihat,menghindarkan arteriosclerosis,thrombus,menghalang pendarahan dalaman,hidung berdarah,pendarahan serebral dan skurvi.
Kalau nak beli,jangan lupa contact nira ya!

****************************************
PROMOSI DISEMBER 2014
VITAMIN C & VITAMIN E
BELI 6 PERCUMA 1
BELIAN TWIN PACK,JIMAT 5%

****************************************





♡♡These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases♡♡



♛❋ Sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee {atau} ingin menjana pendapatan boleh hubungi saya♛❋




Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016