Monday, 20 October 2014

Mee Bandung Homemade

Assalamualaikum dan Salam Sayang 

Tengah hapdet blog tadi,kecur pulak air liur nih bila teringat mee bandung. Rasa nak je makan.. bestnya makan time panas.. letak cili bebanyak..fuh! terangkat beb!

nah aku belanja gambar mee bandung ya.! memandangkan mee bandung aku baru tengah buat,so aku pinjam pic pakcik google nih..hehhehee



Selepas solat isyak tadi,terus meluru ke dapur dan buat apa yang perlu.. dah terbayang sesangat dah ni mee bandung,tu semangat nak buat. 
So,aku guna perencah mee bandung maharani yang sifu shaklee bagi.. kak Azah.. haritu dia postkan untuk aku.. hehehhee..rezeki..

Ni ha ghupe perencah mee bandung maharani. So,dah tak payah nak tumbuk-tumbuk bawang ke,blend cili kering ke.. hanya tumis je perencah nih. Semudah ABC je youuuu..



Cara nak buat memang mudah je.. Mula-mula rebus daging.. sebenarnya bergantung lauk yang korang nak.. macam aku,aku nak letak daging..so dari petang tadi aku dah siap-siap rebus daging tu..
kemudian tumis perencah,masukkan air rebusan daging tadi,letak sayur,tauhu,tomato dan tunggu mendidih. Sebelum angkat tuh pecahkan telur.. aku pun ikut resipi yang di tulis kat pack tuh..kikiki..

okaylah,aku nak teruskan memasak mee bandung,so kalu korang nak beli vitamin,roger aku k!

Nira Nazri (ID 1078451)
Facebook : Nira Nazri
FB Page : Naura Healthy Care
No Tel : 0129827229
Email : Umizanaura@rocketmail.com
COD Area : Jelawat,Bachok,Kubang Kerian & Kota Bharu
Post a Comment
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016