Sunday, 30 March 2014

Berat Badan Turun 20 kg

Jika masa mengandung pertambahan berat badan merupakan satu perkara biasa. Tapi,jika lepas bersalin berat badan masih sama atau makin bertambah,itu merupakan perkara yang harus di ambil tindakan. Sebab,semua wanita tidak ingin kelihatan gemuk terutama di hadapan suami mereka. Produk Shaklee boleh membantu anda menurunkan berat badan. Tips ekluksif juga akan di berikan kepada semua pelanggan saya.

shaklee bachok

** These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases **



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee atau ingin menjana pendapatan dengan Shaklee boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)


A

Nak Kurus,Dapat Extra Bonus Kulit Cantik

Ramai yang nak kurus,ramping dan kelihatan cantik bukan ? Lebih-lebih lagi dapat jimatkan duit,tak perlu nak beli set kecantikan dan set pelangsinga. Semuanya 2 in 1. Jom baca kisah beliau dengan bertujuan beli produk shaklee untuk kurus,tapi dapat extra bonus iaitu kulit cantik dan sihat.


Nampak perbezaannya bukan? Baru sebulan penggunaan dah nampak kesan. Tidak perlu buang duit beli banyak-banyak untuk beli set kecantikan kulit . Hanya cantik semulajadi dengan Shaklee. Ayuh,rasai kesannya sendiri,dan anda boleh sharing dengan orang ramai keberkesanan produk ini.




** These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases **



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee atau ingin menjana pendapatan dengan Shaklee boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)

Susu Banyak Dengan Vitamin Shaklee

Perkongsian Puan Nor Hazizun Awang yang mencuba produk Shaklee semasa dalam pantang. Anak ketiga baru merasa susu banyak,jika sebelum ini keduan orang anaknya dapat merasa sekejap sahaja kerana susu badan tidak mencukupi.


Dapatkan juga tips ekluksif penyusuan daripada saya sepanjang penggunaan anda dengan produk Shaklee.




** These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases **



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee atau ingin menjana pendapatan dengan Shaklee boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)

Merawat Eczema : 5 Makanan Bermula Huruf "A"

Ekzema biasanya gatal dan menyebabkan ketidakselesaan pada diri kita. Kadang-kala,kesan garu pada ekzema akan menyebabkan luka dan meninggalkan parut. Mereka yang mengalami ekzema akan terganggu aktiviti hariannya dan membawa kemudaratan kepada kulit.

Berikut adalah 5 makanan yang bermula dengan huruf A

Alfafa 

  • Alfafa boleh membantu merawat ekzema. Anda dicadangkan untuk makan alfafa jika mengalami kulit kering dan gatal. Untuk mendapatkan kulit yang cantik,alfafa merupakan makanan yang kaya nutrisi yang boleh anda makan setiap hari. Jus alfafa boleh membantu membuang toksin dalam badan. Alfafa juga adalah sumber mineral yang baik seperti zink,selenium,kromium,kolbat,silikon dan iodin. Alfafa juga adalah penyembuhan luka yang baik.
Apples
  • Epal boleh di makan mentah atau dibuat manisan. Epal mempunyai kandungan gula semulajadi yang boleh meningkatkan penghasilan saliva yang boleh membantu penghadaman. Ia juga baik untuk badan dan dapat membantu menghilangkan ekzema.
Asparagus
  • Asparagus mengandungi asid amino yang membantu menjana proses perkumuhan yang baik dari buah pinggang. Kita perlu menjaga kesihatan buah pinggang seperti mana kita menjaga badan yang baik. Ia membantu menyingkirkan badan tidak baik dari buah pinggang melalui air kencing seterusnya membantu mengurangkan kekusutan minda. 
Aloe Vera
  • Aloe Vera di kenali sebagai egen penyembuh luka yang boleh merawat dari dalam atau luar badan. Kebanyakan losyen dan krim menggunakan Aloe Vera untuk membantu penyembuhan. Jus Aloe Vera juga baik diminum untuk penyembuhan dari dalam. Anda boleh mengambil jus Aloe Vera bagi menambah imunisasi badan untuk menghasilkan kulit cantik dan sihat. Aloe Vera adalah pencegah ekzema yang baik kerana ia menghindarkan penyakit terutama pada kulit.
Avocado
  • Avocado mengandungi asid amino yang berkualiti tinggi serta mmepunyai 14 mineral. Ia juga berfungsi dalam  memulihara dan membantu pertumbuhan. Ia memberi kebaikan dalam membantu melengkapkan fungsi makanan yang lain seperti daging,telur, dan keju. Anda digalakkan memakan avocado setiap hari untuk memastikan pertumbuhan dan pemulihan kulit yang sihat.
Shaklee mempunyai produk makanan tambahan Alfafa yang membantu mengurangkan masalah ekzema, resdung dan alergi.

 Testimoni :







** These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases **



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee  ,boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)

Saturday, 29 March 2014

Bagaimana Nak Tahu Beza Keputihan Biasa Dengan Jangkitan ?

Eeuuuuwww memang bila mengalami keputihan samaada yang teruk atau tidak akan mengganggu ketidakselesaan aktiviti kita sepanjang hari. Kalau kat pejabat,mesti kejap-kejap pergi toilet untuk tukar panty liner. Badan pun akan rasa tak bersih. Sebenarnya kita kena tahu keputihan adalah keputihan biasa atau ada keputihan yang disebabkan jangkitan.



Jom kita kenali dan beza keputihan biasa dan jangkitan

Vagina yang sihat
Vagina adalah laluan di antara luar badan dan bahagian peranakan kita. pH vagina kita adalalah berasid. Kenapa ? Sebab ia nak elak berlaku jangkitan. Bahagian berasid ini terhasil dari bakteria baik. sedia ada. Vagina yang sihat akan keluarkan rembesan sendiri untuk membersihkan kawasan vagina,sama fungsi macam air liur terhasil dalam mulut.

Yang inilah kita panggil keputihan biasa. Kalau ada cubaan tukar keseimbangan rembesan pH bagi rembesan ni boleh membawa kepada keputihan.

Keputihan Biasa
Semua wanita alami keputihan. Kalau ia jernih atau warna hampir putih atau kekuningan,bila kena seluar kita,maksudnya itu adalah keputihan biasa. Kadang-kadang,ada bentuk tompokan. Kadang-kadang nampak nipis atau berserabut. Kadang0kadang ia bertukar disebabkan beberapa perkara. Antaranya sebab kitaran haid,stress,pemakanan,mengandung atau bila kita mengambil ubat seperti perancang.

Kesan kitaran haid
Kitaran haid mempengaruhi keadaan vagina kita. Bila tengah-tengah kitaran,kita akan perasan keputihan bertambah banyak. Ketika ini pH vagina akan meningkat dan kurang berasid pada hari-hari sebelum dan semasa haid. Ketika ini juga berlakunya jangkitan pada vagina.

Tanda-tanda berlaku jangkitan
Jika anda perasan keputihan anda nampak lain,mungkin anda mengalami jangkitan vagina. Jangkitan pada vagina adalah biasa,ramai wanita yang mengalaminya. Jadi,anda tidak perlu risau. Anda mungkin mengalami jangkitan jika berlaku seperti berikut :-

  1. Rasa gatal,ada ruam dan sakit selepas keluar keputihan.
  2. Keputihan yang lama dan bertambah banyak.
  3. Rasa pedih bila buang air.
  4. Keputihan berketul-ketul.
  5. Kpeutihan berwarna kelabu/putih serta kuning/hijau dan berbau.


Hilangkan keputihan dengan Shaklee
Alfafa Shaklee adalah produk yang hot untuk wanita kerana banyak membantu wanita mengatasi masalah dalaman. Ia jua membantu mengurangkan keputihan. Selain itu,ia juga membantu :-\
  1. Sebagai "perapat"
  2. Membantu untuk kurus
  3. Memperbanyakkan susu badan



** These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases **



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee  ,boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)


Friday, 28 March 2014

Elak Sembelit Dengan Supplemen dan Vitamin

Sembelit adalah pergerakan usus yang tidak kerap yang tidak selesa. Individu yang kena sembelit akan menyebabkan susah untuk membuang air. Antara sebab berlaku sembelit adalah kurang minum air,kurang makan sayuran, serta buah-buahan dan makanan yang tidak dapat di hadam dengan baik.

Anda boleh mencuba supplemen yang mengandungi magnesium untuk membantu mengatasi masalah sembelit anda.

Bagaimana Magnesium boleh membantu mengelakkan sembelit ?

Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan membantu menggesa peristalsis (gerakan dalam usus yang membantu makanan terhadam dengan bergerak dalam usus). Peristalsis juga menolak makanan ke dalam perut.

Efek ini berlaku melalui dua mekanisme :

  1. Magnesium merehatkan otot dalam usus- ia membantu membentuk kesan lebih lembut yang mengurangkan sembelit.
  2. Magnesium "menarik air"- ia meningkatkan kandungan air dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.

Anda dinasihatkan untuk minum air banyak setelah mengambil suppleme magnesium.




** These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases **



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee  ,boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)

Set Anak Pintar




✔✔ SET ANAK PINTAR ✔✔
"RUGI BETUL RASANYA! Ya saya rasa memang rasa rugi sangat sebab LAMBAT
dapatkan Set Anak Pintar ni. Patutnya dari dulu lagi saya
dapatkan. Ternyata Set ini telah merubah hidup saya dan anak saya".
Itulah luahan dari salah seorang pelanggan kami.
ANDA NAK TAK ANAK ANDA MEMPEROLEHI MANFAAT INI?
☑ Kurangkan Eczema
☑ Untuk Tumbesaran
☑ Untuk Perkembangan Minda
☑ Untuk Tingkatkan Selera Makan anak
☑ Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu
☑ Untuk Anak kekal aktif
☑ Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
☑ Meningkatkan berat badan anak
☑ Membantu anak fokus dalam pelajaran
☑ Membantu kurangkan kekerapan asthma
☑ Mengatasi masalah sembelit pada anak
☑ Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1
☑ Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
☑ Ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi
☑ Supplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan ke dalam bijirin atau susu
☑ Meningkatkan sistem imun tubuh kanak-kanak (selesema, demam kurang inshaALLAH)
☑ Kesihatan sistem kardiovascular (jantung, arteri, salur darah yang sihat)
☑ Membantu merawat eczema. Omega Guard ni bagus kalau nak kulit cantik tau
☑ DHA dan EPA dengan untuk perkembangan minda kanak-kanak.
☑ Disyorkkan untuk kanak-kanak hyperactive dan autisme
☑ Dan banyak lagi sehingga mereka dewasa
Sebab tulah...
SET ANAK PINTAR SANGAT-SANGAT MEMBANTU ANDA!!
===========================================
Pelanggan yang dah milikinya berkata;
"Rasa seronok dan syukur hari ini... bila tengok perkembangan eczema di kaki Abdul Aziz yang semakin pulih. Alhamdulillah:) Hari ini cukup 2 minggu pengambilan Omega Guard. Dah tiada luka-luka. Dan paling penting dia dah tidak menggaru..tidur malam pun lena..Umi pun lagi lena la. hehehe..."
-Pn Zaiton Othman-

Apa kandungan yang bagus dalam set ini??
✔✔ Meal Shakes ✔✔
✾ Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
✾ Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
✾ Rendak lemak dan rendah glisemik
✾ Sumber protein dan kalsium
✾ Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
✔✔ OmegaGuard ✔✔
✾ Penting bagi perkembangan dan fungsi otak
✾ Meningkatkan sistem imunisasi Menapis segala virus dan bacteria daripada badan.
✾ Kanak-kanak yang mengambil Omega-3 sedari kecil dapat mengurangkan jangkitan pernafasan.
MENGAPA SET ANAK PINTAR SESUAI UNTUK ANDA?
☑ Tahan 3 ke 4 bulan
☑ Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan
☑ DIJAMIN anda akan lihat kesannya dalam masa yang diinginkan
☑ Sijil halal yang di iktiraf
☑ Kelulusan KKM
MILIKINYA HARI NI JUGA!
TAK RUGI MELABUR KEPADA SOLUSI PENYELESAIAN MASALAH SI MANJA ANDA


** These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases **



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee  ,boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)




Thursday, 27 March 2014

Petua Cantik

Nyah Jeragat dan Bintik Hitam

  • Sediakan daun bretik,beras dan kulit kayu manis. Rendamkan beras semalaman sehingga kembang. Setelah itu,kisar atau tumbuk bersama daun betik dan kulit kayu manis. Tambahkan sedikit air. Sapukan pada kulit dan biarkan kering selama 30 minit. Ketika masih lembap,gosok seperti skrub,kemudian cuci.

Minuman Atasi Ketiak Berbau
  • Masalah ketiak berbau memang memalukan,terutamanya buat wanita. Jika selalunya disapu terus pada kulit,kali ini cuba lakukan secara dalaman. Atasinya dengan petua merebus daun sirih bersama beberapa kuntum bunga kenanga. Didihkan ia sehingga air tinggal separuh. Setelah itu tapis dan campurkan sedikit gula merah. Minum campuran ini sebanyak 2 kali seminggu.
Kulit Cantik Tanpa Kurap
  • Kebelakangan ini jarang mendengar mengenai masalah kurap,namun ia tetap ada. Bagi mengatasinya,dapatkan santan pekat dan daun kangkung yang ditumbuk lumat. Gaul sekata kedua-duanya  dan terus sapu pada bahagian yang berkurap. Biarkan ia kering kemudian bilas dengan air bersih. Amalkan setiap hari untuk mendapat hasil yang bagus.
Bibir Merekah Bak Delima
  • Bukankah cantik memiliki bibir merah bak delima secara semula jadi? Biar pun tanpa secalit gincu,bibir tetap nampak menarik dan tidak pucat.  Sediakan kunyit hidup dan tumbuk sehingga hancur. Setelah itu,campurkan pati santan gaulkan bersama. Ambil sedikit demi sedikit dan sapukan pada keseluruhan. Petua ini sebaik-baiknya diamalkan 3 kali dalam seminggu.



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee  ,boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)

Menghilangkan Parut : Cara Semulajadi dan Selamat

1) Vitamin E

Vitamin E atau tocopherol,adalah antioksidan yang larut lemak. Ia didapati didalam bentuk kapsul atau bentuk cecair pada kedai-kedai ubat dan farmasi. Ia biasanya dimakan atau disapu pada kulit parut.

Vitamin E terbukti untuk dapat menembusi lapisan kulit dan mengurangkan pembentukan radikal bebas yang boleh mengganggu penyembuhan.

Vitamin E juga mempengaruhi pengeluaran kolagen,strukutur protein yang membantu meningkatkan kekuatan dan keanjalan kulit.

Walaupun ramai yang menggunakan vitamin E untuk kulit mereka untuk mengurangkan parut,ia juga disyorkan oleh doktor selepas pembedahan kulit kerana terdapat kajian yang menunjukkan ia sangat membantu.

2) Ekstrak Bawang

Bawang atau Allium CEPA,adalah ramuan dalam salah satu gel parut yang paling popular yang ditemui di farmasi.

Ekstrak bawang telah didapati mempunyai ciri-ciri antibakteria dan antiradang dan membantu pembentukan kolagen.

3) Madu Topikal

Madu telah digunakan sebagai rawatan untuk kulit melecur dan luka selama berabad-abad.

Pada tahun 2006,satu kajian semula 22 ujian klinikal yang melibatkan lebih daripada 2,000 orang mendapati bahawa madu mempunyai ciri-ciri antibakteria dan antiinflammatory dan boleh merangsang pertumbuhan tisu baru.



Jika anda ingin mendapatkan produk hebat ini boleh order melalui saya [ penghantaran seluruh Malaysi] atau ke cawangan Shaklee berdekatan dengan anda dan belilah menggunakan ID saya 1078451. Harga memang jimat.

** These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases **



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee  ,boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)

Tuesday, 25 March 2014

ESP Shaklee Pilihan NO 1 Wanita Malaysia



Apa itu ESP?
ESP Shaklee adalah minuman soya rendah lemak berkualiti tinggi dan penuh khasiat. Ianya non-GMO dimana tidak diubahsuai secara genetic dan penghasilan dikawal ketat bagi memastikan soy protein ESP adalah yang paling BERKUALITI and SELAMAT!

MANFAAT ESP SHAKLEE
✔Memberi kulit yang cantik,licin, cerah, gebus, anjal dan glowing, jerawat juga segan nak naik 
✔untuk ibu mengandung bantu kuatkan rahim bagus utk skin baby
✔untuk ibu berpantang--> susu banyak+ bdn segar dan bertenaga
✔untuk ibu menyusu--> susu banyak dan pekat, so baby cepat kenyang!
✔untuk kesuburan
✔ untuk pesakit diabetis
✔ bantu bagi rasa kenyang yg berpanjangan so boleh kurus!
✔ untuk pesakit gastrik!
✔bantu hilangkan parut hodoh kat muka dan badan
✔sesuai utk semua! lelaki pun boleh amek ESP!

Yang pastinya ESP dijamin:
✔ BERKESAN
✔ HALAL
✔ MEMPUNYAI KELULUSAN KKM
✔ ORGANIK
✔TIADA KESAN SAMPINGAN




Jika anda ingin mendapatkan produk hebat ini boleh order melalui saya [ penghantaran seluruh Malaysi] atau ke cawangan Shaklee berdekatan dengan anda dan belilah menggunakan ID saya 1078451. Harga memang jimat.

** These statment have not been evaluated by Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat,cure,or prevent any diseases **



♛❋ Untuk keterangan lanjut tentang produk shaklee  ,boleh hubungi saya ♛❋



Call/Text/Whatsapp : 0199582426/0129827229
BB Pin : 24EBB405
COD : Jelawat-Bachok-Kubang Kerian-Wakaf Che Yeh

Salam Sayang, Ummi Naufal =)
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016