Saturday, 2 November 2013

Sembang Petang.

Assalamualaikum..

Haaaaa,petang-petang ni mesti dah boringkan? Bagi yang sedang bekerja tu tentu asyik-asyik jeling jam nengok masa nak pulangkan?**dah terbeliak butir mata tu** Sabar-sabar, jap lagi dah boleh balik dah!

Petang ni kita santai-santai je ye. Saja nira nak kongsikan tip untuk mengelakkan peyuuuuut muncitttt. **tengok peyuttt memasinggg, muncittt ke takkk** heeeee.. Tip ni khas untuk semua wanita sebab mesti korang semua taknak kan peyuttt muncit..kalau taknak jom kita buat apa yang nira kongsikan ye..

                           TIP CANTIK - RAHSIA PERUT KEMPIS

1) Minum air masak yang banyak. Jumlah air yang banyak boleh membantu mencairkan kuantiti sodium dalam tubuh sehingga membolehkan kuantiti air yang keluar dalam badan juga meningkat.
2) Makan perlahan-lahan. Elakkan makan dengan cepat kerana udara akan terkepung didalam usus sekaligus membentuk gas yang menggalakkan perut buncit.
3) Makanan kaya serat - Amalan memakan sayur-sayuran hijau dan buah-buahan seperti epal dan pear adalah digalakkan dalam proses penjagaan ini.
4) Senaman/ bersukan - Lakukan senaman atau bersukan tiga kali seminggu. Ia merupakan amalan sihat yang membantu proses pembakaran dan pemecahan lemak.

Sambil-sambil tu jangan lupa telan ALFAFA COMPLEX dan juga LECITHIN ya. 

ALFAFA COMPLEX
~ Merupakan "Raja Segala Tumbuhan".
~ Mengurangkan toksin dan merendahkan kolestrol.
~ Mengandungi enzim penting untuk penghadaman makanan.

LECITHIN
~ Menggalakkan fungsi optimun otak.
~ Memecahkan lemak dan menolong mengurangkan berat badan.
~ Menurunkan paras kolestrol dalam serum.

Post a Comment
Copyright to SIHAT ITU SATU KEBAHAGIAAN
Designed by UMIESUEstudio 2016